Här kommer tisdag med storm steg

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 50 
171219
GRATTIS 
Isak
 
Lukas mitt fina barnbarn Grattis 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
 Jag har en alldeles ny och oskriven dag
här framför mig. Den är orörd och har varit i gång sådär
40 minuter. Var tydligen orolig över att inte vakna eftersom jag
vakna 20 minuter före klockan.
 
 
Det är en stress som jag har i kroppen, har då hänt efter min mors bortgång.
Kan det då vara min utbrändhet som bara poppar upp ibland?? Detta 
skall jag ta reda på och höra vad läkaren säger. Det är en jobbig 
och det är inget jag vill ha kvar i mitt liv.
 
 
Nå väl jag är uppe har fixat med morgon stök så
jag skall nu in ta min frukost som jag bör.
I en lugnt harmoni av välbehag.
Oj så skönt :)
 
 
Avslutar med en kopp kaffe och en smörgås njuter fortfarande,
detta kallar jag mjuk harmoni :) Vad tycker du?? Är inte 
frukosten de bästa stunden på dagen? Njuter
av tystnaden och stillheten.
 
 
Nu skall jag till jobbet, Bee väntar på mig :)
Och vad händer...Kommer till jobbet och Maria !D är där,
varför har hon då inte sagt något?? Hon bara ler och jag säger att
hon skall säga till nästa gång :) Nå väl jag skall anteckna dagen :) Nästa gång så 
kan jag hämta dig :)
 
 
Ja nu är det upp på avdelningen och börja med kaffe och så :)
Det är ju bara att vara lite försiktig med morgonen :) Inga snabba rörelser.
Nackproblem alla Hugo. Fan det är inte roligt någonstans. Jag hoppas det inte gör ont
i dag jag jobbar kort dag så det kommer gå bra :) Men titta här Evangeline som jobbar natt.
Kul. Ja kaffe blev det och lugnt är det. Så skönt. Matar en boende med gröt. Och sen kan han vila vidare.
 
Jag hjälper en annan och så medicin, ja så är dagen igång. allt blir bra.
Jag känner mig nöjd med att jobba med Kurt. Ganska skönt faktiskt.
Jag hinner med mina saker och han sina, vi har Ali också så det
skall gå bra. Nu är det ju så att jag tar min lunch och sen
är det bara att köra lunchen till våra boende.
 
Det blev bara sex st. vid bordet.
Alla andra vilar och är dåliga. Det är inte
så roligt. Jag skall nu allt sätta mig och mata. Jag har 
ju tid till ett. Så det passar att sitta här och se till att maten kommer 
in där den skall. Men det går trögt. Hoppas det är bara nu att hon repar sig.
Nu så de sista, vi börjar kolla efter nyckel 4. Var är den?? Jag tittar i pärmen och upptäcker att
jag har ju lämnat den till Eva, nyckeln var ju krokig :)
 
Nu kan jag gå hem skall bli skönt har ont satan i nacken.
Det är inte så roligt och det är inte så jävla kul heller med smärtan.
Så till sjukgymnasten skall jag allt :) Det är ju bra  :) . Har två besök tätt på
varan för att blockera smärtan. Hoppas det fungerar. Så ner till källaren och byta om,
Men titta här...Maria igen skall du hem?? Jag kan köra dig :)
 
Vi sätter och i Bumblebee och kör mot Tumba.
Jag släpper henne hemma. Jag åker till Dagis för att plocka
Camilla och Linus efter samtal. Sen åker vi hem till dom och jag tar en fika.
Nu skall jag hem för oh my god  vad trött jag är. Har inte gjort något blev bara aptrött.
Tar upp Juhani på vägen, det blev en omväg.
 
Nu hem och slappa.
Trött, tröttare, tröttast :) Inte så
kul och det var inte de jag riktigt hade förväntat mig.
Men kollar på TV, äter pratar med Ari på luren. Säger hej till kids.
Tittar på TV igen, Dr. Phil och spårlöst Danmark. Så det är ju helt jobbigt
vad trött jag är. Så lägger mig vid 9 för att kolla på nyheter på TV:n haha somnar.
 
Vaknar 01.40 och har en kärlkramp i bröstet:)
Hej och hå det är länge sen men jag har medicin så det är OK.
Tar lite vatten och så lägger jag mig igen. Nu skall jag sova lite till. 
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0