Hemma i min vrå

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 52
 
171226
GRATTIS 
Stefan & Staffan
 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
När man är trött så lägger man sig alldeles för
tidigt och då vaknar man upp i ottan. Det är
ju en sak man skall lära väldigt fort anser
jag. Med resultatet på att vakna i dag
så har jag betalat mitt pris.
 
 
Nu till frukost i ottan med
ljus och bara tystnaden som gäst
hos mig. Helt stilla och helt otroligt bra.
Jag njuter av tystnaden och jag känner att detta
är vad jag kallar skön sömn med skön morgon, jag och min själ
i harmoni med dagen. Kan inte bli ens lite bättre en så. Härligt som alltid. 
Min dag kan starta i skön takt
utan störningar. Jag njuter av min dag och
känner att det är så ro fyllt som det kan bli när min lur
ringer och jag får en gråtande dotter i örat.
 
Men vad händer?? Vill du in till sjukan??
Ja jag kan komma när jag har lämnat Ashani
i Tumba...OK?? Hon skall ta tåget 08.18 så jag lämnar
henne där runt 10 över åtta. Det blir ju bra de.
 
Men så ringer hon igen nu är det illamående och panik i Vendel.
Jag frågar Ashani om vi kan åka nu men då skall hon ta 08.49 tåget, OK
då får du ta bussen jag måste lämna Camilla nu på Akuten. Så jag tar Bee kör mot
Brinken och är där 08.20. Färden går mot HS och det är ju ingen trafik så vi är framme vid
08.35. Tåget som Ashani är på möter jag när jag är på G hem. Tåget skall in till Tullinge och jag kör
mot Tumba. Linus är med mig, hoppas att Juhani kan ha Linus medans jag tar hand om Camilla.
 
Jag kommer hem och han får titta på film och Ukki sitter med honom.
Juhani skall vara hemma ett tag så han fixar lunch och så. Ukki
är också hemma så det är väl bara att underhålla killen.
Jag åker tillbaka till HS där Camilla redan fick
ett rum när hon kom.
 
 
Jag går in och hon har också redan lämnat prover, läkaren är på G heter det.
Så vi väntar nog en timme sen kom läkaren och hon kolla Camilla
helt och hållet, till och med shunten, den funkar men det som hon 
har drabbats av är en infektion av SLE, den kan ge henne
besvär var som. Värktabletter och lite goda råd.
Fy för att leva så här 31 år gammal, att
alltid känna dig dålig i muskler,
organ mm.
 
Nu kommer vi från sjukhuset så vi kan ta oss hem.
Camilla vill hänga med mig ett tag så det känns bra. Har lite
koll på henne. Hon skall få låna min nya fina nackmassage kudde som
jag fick  julklapp. Super bra sak. Hon duschar varmt och hon klär sig varmt.
Nu skall det väl kännas bra. Värktabletten gör sitt den fungerar. Super.
 
 
Vi tittar på en film , Jack frost och Linus har en enorm
socker kick, vad har dom matat honom med??
Ser galet ut vill jag lova. Han sitter inte
still en enda minut. Kullerbyttor rakt
över bordet. Aj....
 
Men det är killen i ett socker tillstånd :)
Vi får valla han lite, gå ut och leka lite, Det kan
vara bra tror jag. Jag skall köra hem dom vid 16 tiden
så det blir bra detta. Thomas knalla till Tuna med Wilma och
han skall alltså också med i bilen hem :) Ja det fungerar.
 
Nu så hem med familjen Karlsson.
Jag skall laga middag snart så det blir bra.
Kyckling och potatis, bea och grönt bra mat till
oss. Det är trist att min man sitter och spelar hela tiden
men det är så han är. Jag äter min middag själv och han kommer
när jag är klar. Alltid lika dant.
 
Nu skall jag kolla på TV och sen gå i säng.
Tvätt i morgon klockan 07.00
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0