Juldagen

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 52
 
171225
 
Juldagen
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Jag var vaken lite nu och då på morgon sidan, men jag 
vägra att gå upp. Jag vill inte vara uppe för tidigt. 
Det blir bara jobbigt och jag kommer bli
så trött senare på dagen.
 
Kah klev upp 07.38 så det känner så bra och det är ju bara bra om 
jag fick sova lite. Jag gick upp och fixa frukost och då kom
gubben också. Vi tog lite smått och gott jag och gubben.
Camilla ko, Kim var ute och eldade i stora brasan.
Massa trädgrenar och pall som skall eldas.
Vi alla kallar Kim är pyrom
 
anen.
 
  
Så då plockar vi på frukosr.
   
Här har jag ett vakande öga              Camilla
     
Haylie som årets prinsesse   Ellir och Fredrik kom
     
Nisse och jag.
 
Ja här kommer värd paret, det blir lyx frukost och alla kommer upp.
Lite sega och lite så där som bara tonåringar är super sega.
Men alla kom till stora frukosten. Det kommer
visserligen lite lunch också men frukost
skall i först. 
 
Nu skall folket börja röra på sig, Camilla, Thomas och Linus
starta med hemresan först. Vi tog ett hej då och sen var 
jag kvar ock plocka. efter lunchen. Det var skoj 
att se hela (nästan) familjen samlad. Men
det är satan så påfrestande :)
 
Nu skall vi lätta på trycket också. Så
jag Ari, Juhani och Ashani åker i väg hem åt.
Jag ser att Kil, Lillevi och Nisse var också på väg.
Just när vi skall åka kommer Safack och två polare till
min son Jimmie till Ärla. Skoj kan jag tycka:)
 
Vägen hem var jobbig för mig eftersom det han bli mörkt.
De som gjorde min resa värst var att tre människor log och sov.
Jag blev så as trött själv, när jag kom in mot Södertälje kom massa
ljus och jag kvickna till. Det var i Grevens tid.
 
Väl hemma släpper jag Ari vid sin bil.
Han skall köra Thomas till pokerkväll. Så det
blev lite stress. Ashani och Juhani släppte jag vid porten
med alla saker. För utom två påsar. Dom tar jag när jag har parkerat
Bee på sin plats. Nu är det hem som gäller.
 
Skön avslappnad kväll med allt vad det innebär.
Vilken jul helg :) 
 
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0