Kvällspass och aptrött

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 50 
171221
 
 
GRATTIS 
Tomas
 
Vintersolståndet 
Nu går vi mot ljusare tider igen 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Ja då är jag uppe och skall säga hej då till min man som
skall åka ner till Eskilstuna och fortsätta med sitt jobb.
Lång resa långt, jobbigt att åka när det är mörkt.
Han säger att det tar på krafterna.

Han brukar vara trött när han kommer hem onsdagar och fredagar :)
Han brukar lägga sig på soffan och somna så där på en gång.
I går somna han efter middagen som en klubbad säl
vid 20.30. Så är det alltid :)
 
 
Nu är det bara att göra sin morgon som det skall.
Med frukost och allt, kaffet inte minst. Tar en påtår också.
Det smakar alltid lika gott så det är bara att lassa in och njuta.
Läser lite världshändelser och så är det bara att starta dagen med att
passa Linus några timmar på morgonen medans hon jobbar.
 
Jo Linus dagis har slagits i hopp med ett annat så det är lite
så att han skall vara hemma. I morgon skall han vara med farmor :) det
blir kul för han.  men vid nio skall jag lämna över honom till Camilla på jobbet för
ett besök på Aleris. Och i dag blir det klämma massor och satan i gatan så ont det gör.
Hon trycker nackkotor till höger, till vänster och framåt. Smärtan är en smula jobbig att stå ut med.
 
 
Måste lära mig att använda andra muskler för att lyfta fram andra muskler som skall
ge stöd åt min trasiga nacke. Ja den är sliten och lite trånga nervbanor. Kom 
igen nu vads mer skall vara trasigt?? Jag är lite trasig här och där.
Inte så kul men det är slitningar så vad skall jag gör åt det??
Är man en undersköterska så är man
 
Hämtar tillbaka Linus vid 10.15, vi åker hem till han och äter lunch.
Mamma kommer vid 12 så då skall jag hinna hem och hämta
matlådan och lite annat. När Camilla kommer vill vi ta kaffe,
men jag lägger mig i ett varmt bad för att tina upp.
När jag kommer upp tar vi kaffe och så kör 
jag Camilla och Linus till Thomas jobb.
 
Tar en fika och sen åker jag till jobbet.
Jag kommer dit 14.20 så jag har tid på mig.
Tar posten med mig upp och det är då bara att dela
ut den. Kommer precis in i ett möte med samtal på hög nivå.
Jag vet vad som gäller och jag vet att det kan vara jobbig diskussion.
Men det är sådant som måste göras när det blir fel.
 
Ja jag börjar mitt jobb med en fika och ett samtal med en boende.
Det är ju bra att vi kan sitta så här och prata. Det är trevligt och det är roligt.
Man kan skratta för mindre och vi har det så skogigt . Bra start på passet. Nu skall vissa
boende upp och vi tar dom som dom kommer. Jag känner att min tumme börjar göra sig påmind
att den är där och inte i så bra form. Nu skall vi fixa middagen.
 
Känner mig lite så där jag gör allt. Av åtta boende gav jag medicin till sju.
Bra fördelning eller hur. Fattar inte att det blev så. Vad gör Maria??
Jag bara undrar inget farligt så, bara en fråga. Vi blir klara
och jag har också dokumenterat ett fall på en
boende.
 
Nu vill jag bara gå hem snälla kan jag gå??
Nä jag vill inte släppa dig i dag. Så jag blir kvar till
20.25 OK men lite putt blir jag. Kommer ut till Bee....Nej frost
massa frost på rutan. Skrapa, skrapa, skrapa. Det tog tid kommer från
jobbet 20.45. Så tidigt från jobbet blev det inte.
 
Kommer hem och nu skall jag sova.
Helt slut.
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0