Ledig dag med sjukgymnast och fotvård :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 49  
171215
GRATTIS 
Gottfrid 
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Att jag är uppe är ju inget konstigt jag är ju så att jag
går upp när jag vaknar och i dag var det bara att ta en varm
dusch och sen börja min dag med frukost, tända ljus och inga måsten :)
Det är en bra start på dagen, allt kommer i turordning utan krusiduller. Bara
långsamma stunder.
 
 
Skall titta på Aftonbladet lite men först skall jag plåstra om mina
fingertoppar som har spruckit. Jag harmezinz plåster som hjälper bra.
Satan i gatan vad ont det gör :) Hur kan det komma sig??? Att man får sprickor,
jag lovar när det börja ömma tar det dryg en timme innan sprickan bara öppnar sig.
Så smärtsamt och så ömt i flera dagar.
 
 
Skall kolla upp lite om detta och se vad mer jag kan göra.
Kaffe hos Camilla och ett litet trevligt sällskap. Jag fick
därmed reda på att om man har ett barn med astma
och behöver inhalera lite  lite medicin efter ett
schema skall man inte få göra det på dagis.
Personalen kan inte ge de nu mera.
Förr var det OK, då kunde
mina killar gå på dagis
och skola.
 
Nu för tiden måste föräldrar vabba om barnet skall inhalera t.ex. 4 gånger på dag.
Det är inget fel på barnet mer än att astma hostan är där och behövs
medicineras. Nej då skall det vabba. Jobbig sits den här årstiden,
barnen blir hemma var och varannan dag eller vecka.
Inte OK tycker jag.
 
Nå väl tack för mig Camilla då skall jag gå till sjukgymnasten och få 
fina råd om nackproblemet jag har. Det blir lite så där....jobbig 
sits. Jag tycker att det är skitjobbigt med ont i nacken.
Tur att gubben kommer så jag kan få lite massage 
med heat lotion :)
 
 
Jag skall få en annan sjukgymnast nästa vecka.
Min skall plugga färdigt och se till att  hon blir legitimerad.
Ja jag skall få Carolin, hon kan också akupunktur vilket är bra för att
lindra smärta. Det tar dock ett tag innan de hjälper men har ju redan haft sådana
behandlingar. Så det fungerar ju.
 
Jag åker hem för att se om mitt golv har kommit.
Men se där det är ju lite fint vill jag lova, men skulle
det inte vara svart??? skit i det nu finns det på plats och
jag kan få i ordning hallen känns inte helt fel det är sånt stök jag
inte pallar med.
 
Men jag pratar med gubben och säger att jag kommer efter 5 hem så jag
kan fixa middagen då. Lite så där slö dag i dag, vet inte riktigt om jag vill göra något alls :)
Men det är man illa tvungen till. Mat skall gubben ha och då får man fixa det. På ett eller annat sätt.
 
Ja han kommer hem där vid 14.30 tror jag.
Tidigt undra hur fort han har kört?? Men det är ju kul då hinner
jag träffa han en stund. Sen skall han duscha och vila. Jag skall ju på fotvård.
Men då tar vi lite kaffe och så lägger han sig på soffan. Gissa vad som hände??
Han somna på soffan och så var jag själv igen...Han är inte mycket till sällskap här.
 
 
Nå väl jag lämnar huset och drar till Huddinge.
Här skall jag fixa med fötterna mina :) Det blir så bra som det bara kan.
Jag njuter av varje sekund och dom blir så fina och mjuka och ja allt är toppen.
En timme tar det och så är jag klar då skall jag hem och hoppa i säng för nu är jag trött.
Kommer på att det skall jag inte....Ashani skall hämtas och det är ju bara att åka till Haninge.
 
Men nu då nu kan jag åka hem :) Jag kommer hem och nu kan jag även lägga mig. Inget
som måste göras eller skall göras jag kan bara gå till säng. Sova för i morgon skall
jag jobba på morgonen jag börjar jag 07.00 och då är jag trött det vet jag så bäst att
sova lite.
 
Tackar för mig i dag  
 
 
    Sov gott      
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0