Min helg närmar sig :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 49 
1711207
GRATTIS 
Angela & Angelika 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Ja det har snöat i natt, men vänta nu det regnar.
Va fan det regnat det är INTE vad jag vill ha.
Hela vädret blir grått och...trist.
 
Min morgon besvikelse är på en hög nivå jag vill inte att denna jul skall bli
lika tråkig som de flesta jular nu för tiden, grå och regnig, det vill jag 
inte. Snälla lite snö bara på lucia och fram till januari. Kan inte
det vara en fin ide?? Bara så det blir ljust och fint.
Det är halt och jobbigt att skrapa bilen, 
men vi skall ju ha en vinter.
 
 
Ja ja jag hoppas vederbörande väder makt kan hjälpa mig så det blir regn
fin vinter i alla fall.  Nu skall jag ägna mig åt en njutbar frukost och
läsning på nätet. Nyheter är alltid bra att läsa så man hänger
med lite. Men det är inga goda direkt. Så jag har nu
bara en sak i sikte, lite lugn och ro.
 
Till lunch träffar jag Camilla, vi skall hämta hennes nya medicin.
Hon har hört att den skall vara väldigt dyr. Men det kan inte 
vara så vi går till apoteket och kollar. Nej då drygt
400 var det för två. Så hon hämta dom.
Nog för att hon skall ha en i veckan.
Men nu är det bara att köra på.
 
 
Vi tar en kaffe också det är skönt att kunna sitta ner en stund.
Jag har lite ont i benet bakom knät på höger sida. 
Kan inte fatta vad det kan vara. Men en kaffe
blev det. Jag tog en smörgås jag hoppas
det blir bra till lunch.
 
Så skall jag börja 15 istället för 14. Och slutar 15 i morgon.
Ja ja det kan ju gå. Jag skall köra till Ärla i morgon så
det blir bra. Plockar Linus vid 15.15 och sen
åker jag. Men nu är vi inte där en 
Är i Tumba centrum.
 
Camilla undrar om jag kan köra henne till dagis så hon kan ta upp Linus.
Helt OK jag har tid. så då är det bara att köra dit. Han blir glad när han får se Bee
stå och vänta på han. Vi kör hem och han är exalterad över sina fina röda byxor som han fått.
Det är så kul att han blir så glad .
 
Nu tar vi en snabb fika så jag är väl tankad när jag kommer till jobbet.
Jag hoppas att det är så lungt som det bara kan på jobbet.
Allt skall gå som en dans och som en liten pust bara.
Det är helt OK på jobbet det är alldeles lugnt så
det köns bra. Jag och Silvia är det som
skall kampa i hopp i kväll.
 
Och det blir inga onödiga saker eller stress vi jobbar bra i hopp.
Vi hinner med allt plus lite till allt enligt planerna. Kaffe och smörgåsar
till alla som vill ha, det är dock inte så många. Men några är det i alla fall.
Min boende tjatar först om att få gå i säng ah är så trött. Ja ja jag tar honom
och det blir ju bra de.
 
Sen är kvällen över och jag skall hem.
Bee väntar utanför och jag kör hem. Det är skönt
att komma hem och få ta sig en kaffe. Skall packa lite
och sen kolla tv.
 
Slutar här.
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0