Nu, nu är det bara en dag kvar :)

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 50
171223
GRATTIS 
Adam
 
Drottningens födelsedag
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Dan före dopparedan.
Spännande längtar tills i morgon
när man får se ögonen på de minsta.
Deras längtan och allt annat :) Och som vanligt
är det ju barnens jul :)
 
 
Men först denna lördag som börjar lite för tidigt men en då bra sovmorgon. 
Vaknar upp där vid sex på morgonen. Glad för inga sendrag i natt
var det, Så det är ju skönt tycker jag. Jag skall nu inta min
frukost och njuta av den och tystnaden. Den är mitt
viktigaste element för dagen.
 
 
Jag samlar mig och sorterar mitt inre och får en bra känsla för dagen.
Jag vet att mycket kommer att hända i dag och att jag bara
skall njuta. Så nu kör jag. Och lite soffhäng så här
på förmiddagen är ju aldrig fel.
 
Gubben snackar om att åka till Skärholmen men vänta nu
inte i dag jag vill bara slappa i dag. Vår son kommer hem, han
vill ha lunch så jag fixar lunch till oss tre. Det är ju mysigt. Vår lilla familj nu :)
Då menar jag vi som bor tillsamman nu är ju bara 3 st + en flickvän. Så det är ju inte så
många som vi har varit och så många som har varit hemma hos oss. Det kunde vara lugnt 10 st
barn bara över en lunch :)
 
Men nu är det bara tre som skall lunch, Ashani jobbar.
Vi pratar lite om morgondagen och hur vi skall komma dit och så.
Jag åker ju med Camilla och Ari hämtar Ashani, hon skall ju jobba i morgon.
Det är ju bra peng, storhelg och allt. Jag har ju ny år som jag skall jobba. Det som
är lite så där är ju då att jag jobbar klockan sju den 1 januari 2018.
 
 
Men det fungerar säkert bra och det kommer nog att bli bra.
Jag skall nu i alla fall iväg med Camilla, Thomas och Linus till
gravarna. Jenny får första kransen och ljusen, Marita, Greger och
sen var det bara mamma och pappa kvar. God jul på er, saknade är
ni . Men det vet ni redan. Jag kommer att tända ett extra ljus i morgon
för mina nära och kära som jag inte har här på jorden.
 
Nu släpper Bee av Camilla och Thomas hemma, dom skall
börja med middagen. Jag hämtar Ari som väntar hemma.
Han kollar in travet, undra om det blir något.
Vi åker ner och maten är klart.
 
 
Det är kebab spett med pomes,tzatziki så klart.
God middag innan jul. Smaka lite på jul skinkan också den 
är så god, laxen som Thomas gjort är fantastiskt god. Den skall också ner.
Hoppas det inte är överdrivet med mat nu uta att man i lugn och ro kan ta lite av allt.
Jag kommer att bli proppmätt på två sekunder.
 
Vi spelar lite bingo lotto innan vi far hem.
Jag är trött, mätt och ännu mer trött.
Sova nu.
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0