Så fick jag ta en kväll till

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 48      
 
1711202
       
 GRATTIS 
Beata & Beatrice 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
När jag vaknar och upptäcker att Jolin fortfarande ligger på sin
plats känns ju bra jö, hon kommer inte eller känner sig mörkrädd. det är
skönt att hon är trygg :) . Jag tassar förbi henne och sen är det bara frukost
som gäller :), Hinner njuta av den och så kommer Joline upp.
 
 
Hon vill ha frukost och hon vill titta på Tarzan, det var inte i går Joline.
Nä säger hon den är bra :) Ok vi kollar Tarzan och hon berättar
hur kul det är att vara hos mig :) och att hon älskar mig. :)
a gumman jag älskar dig också.
 
Kan vi åka till Linus efter frukost säger ho :), 
Jag h´det kan vi nog säger jag skall kolla om dom är hemma.
bara. Så vi kan komma :) hon blir nöjd och jag kan ringa och prata med Camilla.
Hon säger OK och hon är rätt kort i tonen. Vill du inte att jag skall komma??? Jo då är bara 
trött. OK du har ju järnbrist igen så det är väl inte så konstigt...
 
Nä men jobbigt säger hon.
Ja jag kan förstå det. Vi kommer
snart skall bara fixa klart med allt. Jag har
lite att stå i. Men det tar inte så lång tid så vi kan
ge oss av mot Brinken och vara med Karlssons :) Det blir
skoj eller hur Jolin?? Ja kan vi åka nu farmor jag vill leka med Linus.
 
Ja jag är snart klar men stressa inte, ja men jag vill åka nu farmor.
Ja ja vi är klara kom nu så åker vi :) . Så vi åker, hon har inge
tålamod att vänta eller att ta det lite lugnt allt skall ske på
en gång. Hon bär min väska och så går vi ner till
bilen och att bara komma dit är en hel vetenskap
för henne, hon skall kolla på allt och hon upptäcker
en bil med en ren på, vems är den farmor?
Kan det vara tomtenisses??
 
Ja Jolin det kan vara det :)
Nisse har en Volvo kombi med ett 
renhuvud i plast och glitter runt och så gran
med glitter i bak, en riktig Nisse bil :) Vi går till Bee
som väntar på oss och jag skall skrapa lite på han , litet is
täcke på rutorna. Så nu är han klar. för avfärd mot Brinken och lek
med Linus.
 
 
Ja kaffe säger inte PH nej till det är så gott och det är vad jag
vill ha just nu. Lite stök på barnen är det, dom vill inte dom ska inte ock
så vidare. Jolin hittar saker hon vill leka med och så är dom igång. Jag frågar om
jag skall ta Linus med till Donken på lunch? Nä dom kan äta här eller har du redan lovat
Joline? Nä jag tänkte bara nu men det funkar att äta här. Jag fixar senare närmare 12 det blir
bra de tycker jag.
 
Ja lunchen kom och gick. Jag och Camilla kolla in när Thomas städa och fixa garderoben i hallen.
Allt ut på golvet och sen kasta allt som inte skall vara kvar och allt som är kvar är tillbaka
i skåpet. Lite min hylla din hylla, mitt kläd häng ditt kläd häng . Linus hamna lite
utanför hänget :) Han får nog ha ena hängaren i hallen inte i klädskåpet.
Det blir nog bra detta Thomas. Så kommer Ukki, lite sent men
han kom. Så jag skall åka vid ett till jobbet, lite så
bråttomt var det inte för jag började ju inte
förens 14.15  men det var bara att
starta 30 minuter innan. 
 
Varför???
Ja det blev lite konstigt, en går
på rast en går hem.  Ja så var jag i gång på
mitt jobb för i dag. Maria är kvar till 15 och då kommer den
kollegan som skall vara  med mig på kvällen, vi skall just börja när jag
får ett telefonsamtal, Natt tjejen är sjuk och kan inte jobba. Jag måste hitta en
som kan komma in på nattpasset. Hur lätt är inte det. Jag säger till min kollega att jag skall
fixa detta bara.
 
Men efter en och en halvtimmes ringning vill jag ge upp.
Jag måste göra mitt jobb och hjälpa min kollega. Jag ringer trygghets jouren.
Men jag skall fortsätta ringa säger dom. Va fan, helt sjukt. Då ringer Simon och frågar
vad som står på. Jag berättar och då kommer han på en lösning. Han tar natten en timmis tar
hans kvällspass  på söndag och så behöver vi en på söndagsnatten också. Jag är räddad. Ringer 
trygghetsjouren och så var allt löst utom söndag natt.
 
Vår kväll blev lite stressig men det funka väldigt bra.
Natten kom och jag kunde till slut gå hem med flaggan i
topp och med rak rygg i bussarongen :) Jag är nöjd med min
insats. Så jag tar Bee hem och känner att min dag är kjlar.
 
Väl hemma upptäcker jag att här är man ensam,
gubben är i Ärla och jag tror han kommer hem runt tre eller så.
 Jag skall skriva lite men vad nu.... Datorn fungerar inte. Jävla skit tycker jag.
Jag går till sängs arg som ett bi
 
 
    Sov gott      
 
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0