Tack för året och hej då december

 
SUPER FARMOR BLOGG
V 52
 Dag365 på året
171231
 
GRATTIS 
Sylvester 
NYÅRSDAGEN
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
 
Vaknar av att min klocka ringer....
Men det är inte så jag vill ha det. Jag vill
sova lite,  varför har jag ställt klockan?? Jag jobbar
kväll och skall vara på jobbet 12.00, vad gör jag då uppe 06.30??
 
 
Frukosten är ett måste så jag tar och fixar den.
Då blir det så bra som det bara kan. Gott och mättande :)
Jag har ingen tyst och lugn morgon som jag hade hoppats på då
Juhani och Ashani är vakna, hon skall jobba och det är ju bara att sitta och
höra på deras jidder från badrummet. Juhani har drömt om en korp.
 
 
Nu skall man inte dra korpen över en kam och säga att den en olycks-
fågel, för det är inte sant. En korp är en viktig fågel med massa
budskap. Skall allt kolla lite vad det menas när han sitter
på en mås ? Kan vara intressant vill jag lova.
Så denna sista dag på året. 
Jag kan se tillbaka på massa
roliga saker och massa tråkiga saker.
Det är ett flöde med olika händelser och med 
olika viktiga punkter i mitt liv. Jag har spar massa
fina minnen i min minnesbank och kortsamling. Alla fina
stunder med mina barnbarn och med mina barn. Juhani är glad
och lycklig med sin fina flickvän, så kul. Han har även jobbat inom omsorgs
arbetet. Vilket jag tycker han passar för. Så kul.
 
Ja jag skall inte sitta här och prata om hela året det kan man ju läsa sig till själv.
Jag tycker att det är rätt skoj att se att detta år har nu nästan tagit slut.
Fantastiskt, jag ser fram emot ett nytt år och nya utmaningar.
Det är väl det som är störst just nu tror jag. Vad gör 
jag nästa år?? Vad händer nästa år??
Ja det är stort.
Jag kan tala om för dig att jag har haft denna blogg i 
bara sju år, jag starta den 24/12 2010 klockan
21.30. Så den är ju inte så gammal men
det är i alla fall sju år som jag har 
skrivit om min vardag.
 
 
Jag kan ju skriva mer dramatiska saker kanske, men det är ju inget man vill
läsa om kanske, eller så är det just de du vill läsa om :) En avvägnings
fråga :)  Vad kommer jag skriva om 2018 bara vardag eller om
mer intriger? Du får hänga på så du kommer att 
kunna läsa själv.
 
 Då har jag tagit mig till jobbet, det verkar bli regn och
det är inte så kul vill jag lova. Har ju bara fått i mig lite kaffe
hemma. Så jag tar nog lite mat om det finns så det räcker, jag hjälper
en boende med mat och sen är det vissa som skall vila och jag skall bara
sätta i gång med mitt jobb så det är full fart på mig nu.
 
Jag skall jobba med Silvia och det känns bra.
Hon börjar 15 och jag får ett fall 14.45 hon blev grinig
för att jag ville ha hjälp. Men vad är det som händer??? Skall 
man inte hjälpa varann, jag skiter väl i att hon inte har börjat. Hon är
här och jag behöver hjälp med en boende som har satt sig på golvet.
 
Jag vet inte men jag kan inte tänka så.
Har jag rätt eller fel? Jag tycker jag inte har fel.
Vill du inte börja innan din tid så håll dig då borta från
avdelningen. Och när jag kommer tidigare så vill hon ha hjälp
av mig, och jag knorrar inte. Lite lack blir jag. Nu skall vi i alla fall jobba
vidare, jag tillkallar jouren. Det är bra om dom kollar så det inte blev någon skada.
 
Så allt klart och jag har dokumenterat också.
Det är en som skall åka till anhöriga. Det kan vara skönt.
Så får jag en annan anhörig som vill ha en annan boende till sig. Kul
hoppas han får det bra. Jag hoppas att alla som är med sina anhöriga får det bra.
Vi har nu middag och det är bara sex st till maten. Så lugnt det är.
 
Kvällen rasar fram och det är bara att njuta av tillfället.
Jag och Silvia blir klara väldigt tidigt och vi behöver inte stressa.
Så jag kan avlägsna mig 10 minuter innan min tid. Tack Silvia.
Kan vara skönt att komma hem i tid skall ju  fixa min kväll och
hoppa i säng.
 
Så när jag kommer hem är min man vid datorn och poppar musik i vardagsrummet.
Jag skall nog se till att han lägger ner sen för här skall sovas.
 
 
 
Sov gott
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0