Till Aleris, sjukgymnas

 
 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 49 
1711204
Sven
GRATTIS 
DAGENS CITAT 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Klockan ringer och jag vill inte gå upp jag vill inte för jag
är trött så jävla trött. Men det är så det är på morgonen nu för tiden.
Jag är så trött kan inte fatta att jag överlever dagarna. Ingen hitt direkt detta.
Så nu är vi bara full speed a head.
 
 
Morgon stök och hitta rätt kläder :) kan inte vara lätt i dag.
Jag tror det är lite så där.....jobbigt. Huvudet känns lite konstigt.
Men lägger ingen större vikt på det i dag och i alla fall inte nu det får
sjukgymnasten kolla på. Nå väl då skall jag inta morgonens första mål.
FRUKOST.
 
 
Tänt ljus och känner lugnet stiga i mig och runt om mig.
Skall pejla in en bra sinnes stämning så min dag blir allt jag
vill och kan ha i dag. Ingen stress inge jäkt bara jag och Bee. Det
låter som en bra idé :)  Så nu kommer jag till lite läsning om världen och
vad som har hänt. Alltid bra att vara uppdaterad och framför allt bra att vara
informerad :)
 
 
Kaffe till lässtunden är inte fel, inte alls fel.
Så nu skall jag ge mig av till Storvreten vårdcentral.
Jag har nu mitt besök med nacken. Hoppas det är så att jag
får i ordning detta. Inge roligt med huvudvärk och lite så där ont
i nacken. Men först skall jag ta mig ner till Bee och starta han i kylan.
 
Men snälla inte i dag jag har så ofantligt kort stubin så jag kommer att bli arg.
Låset är fruset och jag kommer inte in i bilen. Snälla Bee kom igen jag rår
inte för kalt väder jag skall köpa lås olja till dig och sån där bra
spray att sätta i låskolven så den inte fryser. Vi åker direkt 
efter sjukgymnasten. Och gissa han öppna dörren lite
motvilligt med på passagerarsidan gick den till
slut upp.
 
Så nu kan vi skrapa och sen åka iväg. Jag hitta en plats på rätt sida i dag.
Inte ofta de händer oftast ä'r det fullt. Jag får en tjej som heter Emmy,
hon klämmer och drar och känner. Jo jag har ont jävligt ont på
vänster sida. Det är ju bra med övningar och träning, ett 
återbesök nästa fredag.
 
Ja ha då skall jag tanka Bee och sen skall
jag ta mig mot Skavsta flygplats. Min son och hans
flickvän kommer från England i dag och jag skall hämta dom.
Det är lite så det känns lite oroligt, jag har aldrig varit i Skavsta. Men
någon gång skall vara den första.
 
Det tar drygt en timme att komma dit och jag känner att det
är rätt bra att inte stressa jag måste vara säker på vägen så det går
bara bra och vi rullar in där runt 10.40 så det blir en lång väntan innan
planet från Stansted landar. Och vilken tid detar innan dom kommer ut också
Klockan är närmare 12.15 när vi lämnar Skavsta
 
Nu är det bara att köra hem dessa två tröttmössor som har varit igång sen 03 i natt.
Jobbig hemresa vill jag lova jag kan inte fatta att det måste vara så jobbigt att 
ta flyg, alla plan skall prompt gå tidigt på morgonen så där 06 eller på
sin höjd 07. Men nu är de hemma och jag släpper dom vid porten.
Nu skall jag möta upp Nea och Haylie. Haylie har fått sitt
vaccin, hoppas hon klarar denna vinter Blir den
första då som hon inte är sjuk på.
 
Så nu skall jag i alla fall träffa dom och se på hennes plåster och hennes 
stick märke, en hamburgare som tröst kan det vara något :)?
Ja vi snackar lite och så kommer jag på att det är nog
dags att rulla vidare. Nea har en bit att köra.
 
Jag säger hej då och Haylie vill ju komma med mig. Men det går inte
jag skall jobba i morgon. Då kan du inte vara med. Men du hjärtat 
jag kommer till dig på fredag och gissa vem som kommer
med mig?? Ukki säger hon, ha ha nä han är redan hos
dig en annan kille. Jag vet säger hon och ler, Linus.
Ja jag kommer ta Linus med mig. Kul va???
Ja men jag vill komma med dig nu.
Oj då detta blir inte lätt.
 
Till slut får jag henne att sitta på sin stol och visa mig de rosa
lammet hon hart i bilen. Vad fin han är säger jag. Jo det tycker ju hon också.
Lila och svart, alldeles lockig är den så fin. jag spänner fast henne och dom kan åka
iväg. Jag hoppar in i Bee och skall ta mig hem. Då ringer Sussi hon vill ha en fika med mig
innan hon kommer hem. Ja det är OK kom du.
 
Jag har lussebullar och det är ju gott till fikat.
Vi snackar lite och hon berättar att det var tufft på jobbet i
dag, vissa smiter i väg så hon blev själv med en väldigt sjuk boende.
Inte schysst någon stans. Helt o´troligt vad vissa människor är inte för vårdyrket så att säga.
 
Ja ja nu är klockan sex och vi har tvättstuga. skall se till att allt blir 
tvättat i dag. Måste dra på nästa tvättid lite, för annars tar gratis maskinerna slut för fort.
Det är så trist att tvätta sent jag blir rätt trött av att vara i tvättstugan till 22.00, men jag tog sent
för att Juhani ocg Ashani skulle få tvätta sitt.
 
Klart för i dag hej hopp sov gott.
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0