Vad gör jag i dag??

 
 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 49 
171214 
GRATTIS 
Sixten & Sten
 
DAGENS CITAT
 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Hej hopp det är en torsdag och ett morgon pass med bästa 
kollegan :) Jag känner mig på G och det är full fart framåt i dag.
Jag har ett långt pass på grund av brandutbildning. Men det är ju OK
ledig i morgon :)
 
 
Morgon stöket klart och nu skall frukost intas och jag läser nyheter
och andra media tittar jag in på. Det är fullt upp på morgon
kvisten. med det som skall göras. Varför har jag
skaffat mig sådant som jag sen måste göra?
Konstigt att jag inte tänker mig för.
 
 
Nå väl det är nu hög tid, verkligen, att ge mig av mot mitt jobb. Här skall
jag nu hoppa runt på jobbet och fixa med det ena och det andra.
Så hej Bee, sovit gott?? Hoppas det och vad trist med all
regn och så i dag. Vi vill ju ha lite vinter led snö och
lite fart på sakerna runt om :).
 
 
Julen kommer ju med stormsteg och det
är ju bara bra de då:) Men jag saknar snön, Hoppas 
fortfarande på lite snö. Men nu är jag på jobbet och skall jobba
med Inga. En underbar människa från Island. Hon är bara så....bra människa.
Hoppas jag inte har fel här:)
 
Vi kör hela morgonen och vi skall nu se till att
våra boende kommer på fötter och är uppe. Men vad 
händer vi har tre stycken som är så trötta att det är nästan
så att jag vill lägga dom. Det är så jobbigt att se att de måste vara uppe.
Herre gud det är ju inte så att man kan bestämma att de inte får vara trötta.
Dessa människor ÄR gamla och slitna, de har rätt att vara trötta.
 
 
Nå väl alla är uppe 10 och vi känner att det är bra.
Vi har hunnit med att reflektera och att se till att det går bra.
Nu skall jag ta liten lunch, Inga skall på brandövning så jag skall passa.
Jobbar som sagt till 16.30 i dag och det är ju lång dag. Det går ju bra. Dock har
jag nog ansträngt min hand lite så jag har problem. lite ont och svullen. Jag har också
vridit nacken igen inne hos en boende.
 
 
Men hoppas det går över. Ja klockan är dags att gå hem och jag har nu
jobbat klart och skall hem. Men har ett stopp i Salem. Nea (min
svärdotter) har fått ett packet till gamla adressen. Och
hon har kollat vilken adress dom har och det
är inte Salem adressen. Hur kan dom då
skicka paketet dit??
 
Nu är jag hemma och här har jag nu två ungdomar som är.
Det var kul att se dom :) Jag hoppas att det är så att
dom kommer att vara här :) eller om dom drar
till Jordbro igen. Hotell liknande känsla 
när dom låser in sig på Juhani´s rum.
 
 
Men det är OK. Jag kollar lite på TV och de där ungdomarna skall
ut och äta. Ja det var ju kul, dom dyker upp sen igen. Jag tar
en soft kväll, pratar med Camilla och jag har vist lovat att
komma dit. Missa det förlåt jag kan komma innan
sjukgymnasten i morgon.
 
Ja jag går till sängs och känner mig så slut.
Bra dag.
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0