Veckan före jul

 
SUPER FARMOR BLOGG
    V 50 
171218 
GRATTIS 
Abraham
DAGENS CITAT
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG 
 
 
Hej saknat dig, varit upptagen?
Det kan också hända :) Men jag finns är och det är bara att själv se efter.
Vad är det med i dag då?? Ja jag skall nu till jobbet om ett tag, först är det
morgonen som skall starta. Och det är nu i full färd att rulla på.
 
 
Duschen och kläder på, hej då till gubben som åker
till Eskilstuna på jobb. Jag tycker att det är 
lite "sisodär", men ett par dar går
fort sen kommer han igen.
 
 
Frukost.
Vem har sagt att jag inte
gillar min frukost?? Nä ingen du vet lika
bra som jag att det är de bästa som jag vet :) Njuter
nu lite av stillheten och tystnaden runt omkring mig. Det är
jag datorn frukosten och ett ljus.
 
 
Ja lite läsning på detta då innan jag åker mot jobbet.
Nu skall jag allt ta mig mot jobbet och se till att
göra ett gott intryck på mina boende :) .
Ja jag fick så fina ord av en anhörig
i går det kändes så bra.
 
Nu är det nya tag och jag kommer att hjälpa min boende med det mesta.
Så då kör jag på med allt i dag. Kommer lagom till 8 men då kommer 
min kollega och säger att jag skall över till B sidan, jaha varför jag??
Det är bara så, vi har redan börjat här. OK Jag går väl över då.
Ja men du skall ta din gubbe först, Va??? Men...
OK jag tar han.
 
Väcker honom och får han in i duschen och allt tar så där
35 minuter. Då är klockan 9 jag går över till B sidan.
'Här får jag reda på att det inte var jag som 
skulle gå över det var ju Maria, Men hon
sa att jag skulle gå över.
 
Ja ibland är det så där...som man bara tycker att det är roligt.
Jag hjälper till och det går bra två boende och en fika
han jag med. När jag kommer tillbaka är det så
att de dubbla är kvar. Det har dom minsann 
inte blivit klara med???? Varför.
 
Nä ena kollegan valde att gå upp med en dam till sin man,
OK det är ju bra, den andra kollegan valde att städa sin boendes rum.
Men det gör vi när alla är uppe, eller jag skall göra det i alla fall för mig gäller
inte samma regler som för mina kollegor. Jag kan leva med det tror jag, för jag gör
mitt jobb bra väldigt bra.
 
Och så skulle jag tillbaka och passa B sidan då det var möte med SSK.
OK det har jag inga problem att göra. När jag kommer tillbaka säger min kollega,
>Skall du vara här nu eller?? Jag behöver gå på rast< Ja ha ja jag fick ta min rast när
jag passa B sidan. Konstigt vissa människor är. Men det är bara att göra som jag alltid gör
Gör mitt jobb bra, för i slutändan är det mitt jobb som räknas.
 
 Då så hinner med två fikat också det är ju bara att köra på jag slutar
om 30 minuter så kom igen mu. Maria vill åka med till Tumba
för att åka med pendeln därifrån till stan. Det är OK 
jag skall ju ändå hem. Vi kommer i väg och jag
släpper Maria vid centrum
 
Sen åker jag till Willys skall ju bara fixa med
lite varor som skall hem och det är ju bra att få dom
hem :). Tar med mig Linus på vägen då jag skall äta middag
hos Camilla och Thomas. Det är ju bara att man gör en tjänst till dottern :)
Ja hem med varor och se här har vi ju Juhani, han skall till Jordbro i dag.
 
Jobbigt att pendla så där fram och åter. Nu skall jag packa in i skåp och 
kylen. Tar lite kaffe och säger till Juhani att jag åker 17.45 till
 
Camilla  
skall du med till Tumba då??  ja det går ju bra att
 
släppa dig där. Så nu är det dags och Linus hoppar i
 
skona och så går vi.
 
 
Då släpper jag Juhani och så kör jag vidare, jag kom lite sent till Camilla,
 
skulle vara där 18. Men jag var tvungen att ta hissen hem igen.
 
Glömde Bee´s nyckel. Så släppte jag Juhani i centrum.
 
Men nu är jag här och vi äter kyckling tacos
Så gott.
 
Kommer hem vid 20.00 och fixar tvätten 
skall sova nu är så trött.
 
 
 
 
    Sov gott      
 Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0