Barnfritt ... :)

 

SUPER FARMORS BLOGG 
V.5
FREDAG 170210
dag 41 på året
Iris 
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT.
 
EN DYSTER RYNKA
MELLAN ÖGONBRYNEN
 
Dra ihop pannan och ögonbrynen,
hårt och bestämt. Lyft sedan på
ögonbrynen och känn hur
spänningen släpper.
 
Och tänk sedan på den känslan
av lättnad som följer. 
 
av:
Paul Wilson
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Min klocka ringer 05.30 men tro inte att denna kropp orkade gå upp.
Himmel och pannkaka vad hände här?? Trött som fasen och sov
tills sonen ringde 06.50, oj då nu får vi bråttomt.
 
Men det funka de också, vi satt i bilen 07.35 och var på väg till skolan.
Så nu mera behöver man inte väcka barnen två timmar före för
dom skall hinna. Här visar dom tydligt på att dom hinner
på 45 minuter också.
 
Nå väl lämnar av skitungar på rätt plats. jag svänger förbi min dotter ,
tar en kaffe där och hämtar plattången som Ashani skall låna.
Så då kör vi på då.
 
Ny dag en kul dag för många vill jag lova.
Jag skall ta bort stygnen i dag det kommer
att bli skönt, det kommer spänna mindre.
 
Barnen skall på kryssning.
Robin skall fira tjejens födelsedag på en kryssning.
Jag kommer att ha barnfritt :) nästa 24 timmar :)
 
Men jag är fortfarande kvar på förmiddagen.
Kommer hem efter besöket hos Camilla.
Ger Ashani plattången och tar en kaffe, plockar
ur diskmaskinen och gör mig redo för att köra till Liljeholmen.
Klockan 10.35 är jag på plats, jag skall då bara ta bort stygnen på vänster hand.
Det känns skumt och väldigt bedövar. Ärret ser så fint ut och jag har ju tur
med ärr dom blir så fina. 
 
Tar mig en kaffe på Wayne`s coffee .
Kollar lite på Panduro, hittar lite saker. nu skall jag hem.
40 kronor kostar det...en timme skall ju vara gratis, hur tänker dom hör?
Skit i det nu jag vill hem. Kommer hem tar lunch och sen iväg till centrum.
 
Köper hö, spån, citron och ingefära. Juhani hämtar packet till Nea.
Hem och så hinna lägga in räkningar... trist när man ser vad det kommer kosta.
Men det är ju så allt kostar.
 
( nu är hon klar tycker hon )
Då är det bara att klä Haylie, hin skall få träffa sina kompisar på dagis,
hon var jätte glad, krama massa barn på Jollans avdelning.
När hon kom på sin sprang hon in och var super glad.
Krama Nathalie och snacka med Paivi.
 
Nu skall vi åka jag skall köra till båten mad barn.....
Det är ingen höjdare direkt, trötta sura barn....
Men vägen dit gick relativt bra.
Vi vänta på föräldrarna.
Dom kom kommunalt.
 
Så väskor ur och så var det bara hej då har det bra ses i morgon.
Hurra, jag är barnfri.... ha ha ha det kommer att vara så skönt när man får längta lite efter dom.
Som tur är så kommer dom ju tillbaka i morgon. Och jag skall hämta dom. Så så länge blir jag inte av med dom. Ha ha ha ha
 
Väl hemma får jag sätta på kaffe, fixa maten och plocka diskmaskinen.
Gubben ligger på soffan och orkar inte ett skit, undra om han orkar äta???
Jag har tänkt lax i dag.
Men jag tyckte det blev bra i alla fall.
Gubben käka men han är seg som fan.
Han vill ha chips men jag har inte köpt det.
Får se hur han överlever.
 
Jag skall titta på Dr. Phil det brukar jag göra och gubben han spelar.
Han tjatar om chips. Det är inget jag tänker åka och handla.
Så han klä'r sig och går iväg, ha ha ha
han skall ha chips.
 
Nä nu gör jag lite kväll tar mig lite kaffe och
kollar vad mer jag kan titta på.
Gör en bra kväll.
  
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0