En dag som alla andra

 
SUPER FARMORS BLOGG
V.6
TISDAG 170214
Valentin 
GRATTIS  
 
ALLA HJÄRTANS DAG
 
 
DAGENS CITAT.
 
ÄT 80/20
 
Den idealiska, rogivande dieten innehåller 
andelen alkaliska ämnen (groddar, gryn, grönsaker etc.)
till syrade ämnen (kaffe, kött, socker halvfabrikat,
konserver etc.) i proportionerna 80/20.
 
av:
Paul Wilson
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Var tvungen att ställa klockan till Ari i natt,
han hade ställt sin väldigt fel.
Han kan ju väcka mig när 
han går.
 
Men det gjorde han inte för jag vakna själv 05.40,
innan han gick. Jag är seg och känner väl ingen som
helst lust att gå upp.
 
Men då är det lite frukost som gäller.
Och det kommer att vara smarrigt som
vanligt. Men det blir inte så roligt barn som surar.
Ja men då är det bara att göra dagen.
Skall jag köra griniga bar eller rättare sagt ett
grinigt barn?? Nej tack jag vill att mamma och pappa
tar ett snack med barnet i fråga och säger till henne. Men nej
då inte då jag skall stå där och bli förnedrad av en unge.
Inte OK. 
Jag blir en aning sur för det är inte rättvist mot mig.
Men det tycker de vuxna jag skall inte bry mig om detta.
OK vad säger man då som vuxen till ett barn??
Att respekt för andra människor och äldre är
bara ett dumt på hit.
 
Jag låter Jimmie ta min bil och köra för då slipper man ta konsekvensen.
Arg som fan blir jag hemma med Haylie och här blir jag hela dagen.
Jag har ärende jag skall göra men det skit samma.
Så jag slappar på soffan men Baylan.
 
Lunchar gör vi också hon åt riktigt bra vill jag lova.
Medicin gav jag henne och så kolla vi på Tarzan.
Har lite att fixa till i kväll men vet inte när
bilen kommer hem.
 
Vår eftermiddag rullar iväg och jag vill att vi skall gå ut,
jag skall ha Linus ute med Haylie, Camilla skall kolla upp sin nacke.
Hoppas hon inte har samma problem som jag har haft med diskbråck och sånt.
 
Men vi han att vara ute ett tag och jag hade Jollan med mig också.
Dom kom hem där 15.30 så jag fick ta två barn ut.
Men det är ok dom leker bra tillsammans ute.
Gunga, klättra och springa.
 
Vi tar oss ner till våran gård vid 17 tiden, tänkte att Camilla skulle
vara klar då. Hon blev hämtad av Thomas fem över fem.
Hon berätta till mig att hon skall röntgas och att det
troligen är diskbråk
 
Jag lämnar över Linus och tar Haylie upp (Jollan har redan got hem)
Jag far ner till centrum för att handla på affären mjölk, ost och en hjärttårta.
Nu ar tårtan borta så det blev en annan.
Hem.
 
Middag och tvättstuga.
Middagen var hjärtmakaroner med skinksås.
Gott. Och så ner med tvätten. 18 - 22 tråkig
tid med ibland måste man ta den.
 
Trött och slut efter fyra timmar i tvättstugan.
tar ett välbehövligt adjö av denna dag som inte var
så skoj som man ville.
 
Tack för att du har läst :)
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0