Hemma dag

 
SUPER FARMORS BLOGG
V.8
170226
Torgny & Torkel 
    GRATTIS    
 
DAGENS CITAT.
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Hade en konstig dröm precis innan jag vakna.
Kändes inte så bra i kroppen men det
är sånt som händer.
 
Men ville gå upp och ha en lugn och skön stund
för mig själv. Eller hur här är det full rulle på en och samma gång,
Alla  vaknar och är stans på drag på en gång. Herre gud kan barnen inte
fatta att det är söndag :) .
 
Nå väl jag skall ju ändå upp så det gör väl inget.
Min frukost intar jag som vanligt, dock inte i 
lugn och ro :) .
 
En kopp kaffe och smörgås inte så dumt.
Gott så här på morgonen och för övrigt
alltid :) .
 
Då kära du då är jag på G med denna dag och allt känns bara bra :)
Åtminstone nu när jag har fått i mig frukost och kaffe, då känns allt bra.
Jag får all se hur det är sen. Lite stök med barnen.
Så jag börja lite lätt med att städa mitt kök, bordet är på plats.
Och det ser helt plötsligt stort ut :) . Har varit trångt
ett tag men nu är det fritt fram.
 
Och dessa barn, snälla......Jag har haft dom boende här i....fyra månader.
Aldrig har dom bråkat så mycket som nu. Dom leker fem minuter sen 
river dom hela huset, skyller på varan och är bara elaka.
 
Jag pratar med den yngsta hon säger som det är. Inga lögner där inte :) .
Och så leker man en stund till så kommer någon gråtande.
Sen leker man igen och så håller dom på.
Gömmer Jollans docka och hysterin 
är ett faktum.
Hur avleder super farmor detta???
Kolla ungar jag har popcorn här ni kam äta de.
Och nu skall vi äta lunch det blir glass efter till den som
äter mat. 
 
Det var all som åt upp lunchen, så bra.
Ari skall ta Haylie med sig till Kim
så jag har bara tre barn hemma.
Nu fortsätter kampen om vem
som är bäst, starkast och
jag vet inte vad.
 
Jag fattar inte men jag fixar med blommorna på
balkongen det lugna mina rasliga nerver.
Ja jag skulle ha varit påTupperware i
dag men det blev inställt.
En annan dag.
 
Men jag kan vila mig lite medans barnen
träna på dans, snacka om gympa
dag, dom har dansat, hoppat,
snurrat och allt annat i 
fem timmar.
 
Haylie och Ari kommer till slut hem då hon tala om att
hon minsann har handlat. Och hon vill plocka upp
 och hjälpa Ari med middagen, nu blev det 
korv till Jolins stora glädje.
 
Jag undra bara lite lätt....vart tog laxen vägen??
Jag var fullt beredd på lax i dag i citronsås.
Men den ute blev.
 
Efter middagen fixa jag med Haylie medicin och
allt är klart om hon nu vill sova, klockan är ju nu 19.30 så
hon kan sova om hon vill, och det vill hon inte, så klart .
Jag slappar med Jollan och Calle och choklad fabriken.
Så vi har det mysigt och vet vad som blir här näst.
Barn ett sover, barn två sover :) .
Dom andra tv....
Nej.
 
Jag kommer kolla på tv en stund för att sen sov.
Tackar för i dag och hoppas  vi ses på 
morgondagens sida :) .
 
Tack för i dag
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0