Idag är vi två hemma

 

SUPER FARMORS BLOGG 
V.5
TORSDAG 170209
 Fanny & Franciska
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT.
 
 GÖR OM DIG TILL EN
VÄDERKVARN
 
Föreställ dig en snurrande väderkvarn.
Ta efter de där rörelserna och gör en vid
långsam båge med armarna några gånger,
så kommer lugnet
 
av:
Paul Wilson
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Vaknar av Aris klocka men somna om som tur va.
Han väckte mig vid sex då jag skall upp och se till att 
familjen kommer upp.
 
Nea har tvättstuga och jag skall köra barn.
Men jag skall som vanligt göra min morgon
helt fantastisk frukost.
 
Njuter i några minuter innan det är full fart i huset.
Ja det är ju inte riktigt klokt detta, hur stressig kan en morgon bli :)
Som våran när man bara har en timme på sig och är i full färd
med annat.
 
Mot Salem lämnar tre barn, två till skolan och ett till dagis.
Hem och upp för att fixa lite hemma. Skall ha Haylie hemma i dag.
Vi säger hej då till mamma och sen beslutar jag att vi tar lunch på donken.
 
Där är hon riktigt duktig och får i sig massa mat.
Nu tar vi en sväng till mitt jobb. Hon blev
imponerad av vad stort mitt hus var :) .
Jag gick in på A sidan för att hälsa på
Catharina, Beatrices och resten av
gänget.
 
Det var riktigt kul att se sina kollegor. Jag saknar jobbet så mycket.
Jag tar mig in till B sidan för att kolla om någon är där som jag
känner. Pia och Nor är där.
 
Jag skall hjälpa Pia men hon skall bara lämna matvagnen först.
Så jag tar Haylie med mig över till D sidan för att se om vilka som är där.
Maria och Cecilia är där så jag hejar på dom. Nu är det C sidans tur och där är ju ACP.
 
Haylie blir förtjust i henne och sitter vid pianot och små snackar med ACP.
Min lilla troll unge lägger på sig den största charm hon kan, skrattar och tycker det är kul.
ACP tycker att hon gott kan ta med sig pianot hem, ja säger Haylie den for plats där bak säger
hon med världens smile.
 
Hon är så stört skön, nu tar vi en snabb visit till Pia och hjälper henne.
Det fungerar inte så det är då bara att be henne prata med Simon.
Jag tar adjö och vi far mot Stuvsta, plockar Nea.
Hem med dom och så iväg till Salem.
 
Barn hem och så tar jag Linus på vägen. Han kan komma och leka lite.
Nea fixar middagen och så kommer Thomas och plockar
Linus. Vi andra skall försöka få lite lugn på barn
och har bad/dusch tid sen är det god natt.
 
Jag kollar tv och nattar Haylie.
Min dag börjar gå mot sit slut.
TV och sen sova.
 
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0