Jag har tappat en vecka

 
SUPER FARMORS BLOGG
V.8
TISDAG 170221
 Hilding
    GRATTIS    
 
DAGENS CITAT.
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Klockan ringer och jag skall upp,
min sovmorgon är ett minne blått :) .
Nämen då är det bara att fixa med
frukosten.
 
Så gott, en fil med musli :) .
Alltid nästan  kanske skall variera mig det
är nog lite enformigt med samma frukost varje dag.
 
Det är ju bara att köra på i ullstrumpan.
Vad står det på agendan?? Passa barn ???
Ja ha.... Ja just ja det var bank affärer med studion.
Så var det jag.
 
Men jag skall börja från början.
I går insåg jag att jag har tappat en vecka, 
eller skrivit fel veckonumer på bloggen. Det kan ju
säker något jag har gjort.
 
Så när jag upptäckte att det är vecka 8 och 
att i dag är det dag 52 på året blev jag lite fundersam.
Kollade lite i arkivet ock så att vecka 7 är nog borta, inte
datummässigt utan bara veckonumret.
 
Jag kan försöka hålla bättre koll på veckorna fram över.
Jag får väl skylla på att jag är 50 plus :) 
Eller att jag just nu går sjukskriven :)
Karpaloperation i båda händerna.
 
Då så till dagen igen jag skall nu köra barn till Salem.
Det går så fort i dag, Haylie hade ett leende som gick från
ena öra till de andra. Hon var så glad att få leka med sina kompisar.
 
Jag lämna henne och for hem, här skulle jag städa
i ordning vardagsrummet och se till att de
blir dammsuget och torkat.
 
Och helvete vad saker jag hitta under soffan.
Johannas glasögon fyra nappar och massa leksaker.
Dessa ungar alltså dom stökar satan och det är jobbigt
att städa efter dom också.
 
Men nu är det klart, köket och och hallen.
Nea har ett samtal att stå i och det tar en timme, där efter skall vi
fara till Rusta, hon skall leta strumpor till mannen.
 
Vi hitta inga men hitta tröja till Jimmie.
Det var nu dags att lämna Nea i Salem hon skall
på bankmöte och det är bara för mig och Jollan att fara hem.
 
Vi har en liten stund tillsammans, vi kollar lite på Tarzan som är en av de
nya filmerna som hon gillar. Jag blir lite trött men det är som det skall
när man är en farmor :) .
 
Vi skall ha hamburgare till middag och det kommer att vara så där,
jag gillar inte det egentligen. Men man äter det man får.
Så hamburgare med bröd blev det.
 
Liten syjunta i kväll för mig blir det. Har lite saker att
laga så det är bara att sätta fart. Fasen vad jobbigt.
Konstigt att jag har en värk Hugo i nacken.
Har haft det från och till länge nu.
 
Jag tröttnar så jag tänker ta mig till sängen.
Lite tv.
Tack för i dag.
 
 
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0