Mot helgen igen

 
SUPER FARMORS BLOGG
V.6
FREDAG 170217
Alexandra & Sandra
GRATTIS   
 
DAGENS CITAT.
 
SKRIV NER DET
 
Skriv ner dina bekymmer och du kommer
att bli förvånad över hur snabbt de skingras
när du läser dem på papper.
 
av:
Paul Wilson
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Efter en natt med jobbig söm, på grund av feber på ett barn.
Så  skall man ta tag i en morgon med allt vad den
innebär. Först fixar jag frukost  och 
njuter av den.
 
Två flickor till skolan och sen plocka upp spray till
Jollans vattkoppor hos Camilla.
Kör Linus till dagis.
hem.
Min Bumbel Bee är så skitig att jag får nojan.
Man kan inte gå bredvid den för man blir skitig.
Jag måste tvätta bilen.
 
Men jag tar förnuftet till fånga och inte tvätta bilen
före färden till Ärlas skola. Så det är bara att tanka och
sen åka till Salem plocka upp två flickor.
Mot Ärla.
 
Det tar en 30 min till Strängnäs, här blir det lunch.
Vi lunchar i en timme. Lagom tycker jag.
Nu skall jag köra vidare.
 
Och så är det bara 30 min till i bilen.
Detta på grund av att solen blända på våt vägbana.
Vilken välkommskommite. Tror alla 32 elever i klass 4 stod på rad.
 
Vi kolla runt och det var en fin skola, bra lärare och det ser strålande ut.
Ja vi svänger ner till huset senare, för att kolla lite på vissa saker.
Sen är det bara att fara hemåt. Vi kör först till Strängnäs och
en McDonald. Lämna Amanda.
 
Sen är det hem som gäller. Och det tar inte alls å lång tid.
Och vi stannar på ICAMAXI i Alby, lite kött
till middagen måste vi ha.
 
Så nu är vi hemma och jag vill bara tvätta bilen.
Måste han är så skitig. Efter en 10 minuter
med dusch och schamponering
är han fin igen.
 
Middag på G och det är rött kött och fläskkött 
klyftpotatis och sen är det bea.
Nea har stressat lite i dag och
det är synd.
 
Vad kvällen blev av vet jag inte den bara var borta.
Jag känner att jag inte  hinner göra något alls.
Så tv och Miami SCI.
 
Tack för i dag.
 
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0