Semlans dag :)

 
 
SUPER FARMORS BLOGG
 
V.9.
170227
 Maria
     GRATTIS    
Willma skall grattas i dag.
 
Fettisdagen
 
En semla, även kallad fastlagsbullefettisdagsbulle eller, i versionen med varm mjölk, även hetvägg, är ett slags bakelse av ljust vetebröd med fyllning av mandelmassa och grädde. Bullen förekommer i olika former i Skandinavien samt Finland och Baltikum och är associerad med fastlagen före påskfastan; särskilt fettisdagen men också blåmåndagen, då den äts enligt traditionen.
 
 
DAGENS CITAT.
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då är det god morgon till mig som är trött som fasen.
Undra om det finns någon energi som man kan
spruta intravenöst :)
 
Min frukost tar jag i alla fall nu och njuter av den .
Hur var det här då? Min booster med energi vart
lite liten tycker jag.....
 
Ja jag kan faktiskt ställa mig i en varm dusch :)
Och i dag får man äta semlor med gott samvete,
det är fettisdagen och det betyder att man kan äta
dessa goda bullar utan att tänka :)
 
Vilken dag :)
Det är bara att börja njuta och ha det gott :)
Hur många semlor äter du i dag ?
Jag skall ju bara se till att dagen går och att vi
plockar i hopp tjejernas saker så mycket vi hittar.
Lunchen blev ju då pizza och alla ät utom Jollan
nä hon äter inte pizza. OK jag har korv till dig. Det går ju ner.
Och så börjar klockan närma sig så jag kan packa i hopp all medicin
till Haylie hon ville ha maskinen en gång i dag. Hon kanske känner av att
det är dammigt i huset.
 
Då är det bara att köra på dagen, Jimmie och Nea kommer nu
klockan 16.00 så det blev en satans rusch att komma iväg.
Jimmie är sur på dom där med sängen. Den är sen
Hugo, den skulöle komma till dom nu men
den kommer vecka 11 eller så ....Va dom
kan inte hålla ordet.
 
Han är skit arg.
Då rullar vi då, det är bara att se till att
hålla jämn fart med sonen så lär jag komma rätt.
Det tar inte så lång tid det är knappt en timmes resväg.
Huset står där majestätiskt i mörkret.
När Nea tänder upp ljuset ser man mer av det
det är fint och jag tror att det kommer vara skit bra när allt
är klart. Vi tar en tur genom huset det ser så bra ut.
 
 
Alla tjejers rum är klara och här skall möbler in.
Barnen har massor att stå i jag skall nu fara hem.
Det är mörkt och det är fint ute.
 
Jag var oroligt att inte hitta hem men nu känner jag att det går ju lätt.
Lilla vägen först, ko-stigen från huset upp till byvägen, kolsvart .
Sen kommer man på byvägen och har sällskap av andra bilar.
Den är asfalterad . Så kommer samhället, gatlyktor, ett gym,
massa kåkar längst vägen och en krog.
En Coop och så var det landsväg
mot stora E4 
Hela plattan i golvet, 120 får jag köra och jag har en bil
som pinnar på bra hänger på här. Vi har sällskap ända till Södertälje.
Jag kommer hem 20.30
 
Kommer upp och inser att jag inte har grattat
Wilma i dag och inte ätit någon semla.
Asså va hur kan man missa detta???
 
Nu skiter jag i det och lägger mig och kollar på tv.
 
Tack för i dag
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0