Till jobbet och säga hej.

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.5
TISDAG 170207
 Rickard & Dick
GRATTIS
 
Grattis Rickard
både på namnsdagen och
födelsedagen. 
 
DAGENS CITAT.
SLINK IN I KYRKAN
 
Oavsett vad du tror på skänker kyrkor en
känsla av frid. 
 
Sätt dig i en bänk och sup in atmosfären
av total stillhet och ro som genomsyrar
rummet.
 
av:
Paul Wilson
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Klockan ringer och det känns tufft, jag har nämligen sovit
väldigt illa i natt, inte på grund av värk utan att sängen är trång.
Joline ligger hos mig. Hon har en egen skön säng
men det är bättre att sova med farmor.
Frukost
Och lite egen tid som jag vill ha, lite mjuk start
på dagen det är skönt. Men det är inte
så, nej nej barn vill inte vakna och
inte äta.
 
Nu är vi på G mot skolan. Det är två barn som skall dit så det skall
inte vara några som helst problem. Amanda släpper jag vid
skolan och Joline skall till dagis. 
 
På dagis saknar dom lilla Haylie som inte är där, vi tar det lugnt med
lilla fröken, hon skall inte gå igenom en sån där pers igen.
Nea har bestämt att ta det lugnt, det är bra.
 
Nå väl var över hos Linus medan Camilla var hos
sjukgymnast med sin besvärliga axel/nacke.
En fika tar vi när hon kommer hem.
Gott.
 
Nu skall jag hem, vi skall handla Hugo och då passar
vi på att snacka med Botkyrka och trasiga
kläder. Det var inget dom ville kännas
vid eftersom dom säger att det
skall gå via hemförsäkringen.
 
Jo det är klart med det är inte så att jag skall stå för
självrisken när det inte är mina maskiner.
Det ser lite konstigt ut och jag
tror dom kommer att
slingra sig.
 
Nu till Willys mat, mjölk, frukt, bröd, smör,
fil, keso, kaffe, toapapper, kebabkött
ja det var det och lite till.
Fyra kassar blev det.
 
Hem och lämna Nea och kassar, sen var det Juhani som skall till Jordbro.
Alltså....är jag en taxi eller??? Ungar skulle vara bra att slippa dom,
ibland särskilt när man skall flänga runt med dom.
Blir så sur.....
 
Nå väl hinner hem på 10 min, och sen iväg igen....nu till Salem 
Skall även fixa två låder till Camilla från Rönninge.
Hur nu jag skall hitta dit.
 
I Rönninge har man ingen logisk ordning när det gäller
numrering på husen. bredvid nr. 24 ligger 38
hur fel som hälst. På andra sidan blandar
vi ojämna nr så det blir extra
krångligt att hitta.
 
Men till slut kommer jag rätt och kan hämta saker och åka
hem och sen få lite mat i min stressade mage.
Jag tycker min dag har varit lite för
mycket i bilen.
 
Vi får besök här på kvälls sidan också, Kim, Lillevi
och Emelie fullt hus med andra ord. Ja det blir
het diskussion om allt möjligt.
Som vanligt när Kim är
i närheten.
 
Men nu tycker jag att det är time att slappa framför tv.
 
Kväll :)
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0