Till Sös

 
SUPER FARMORS BLOGG
V.8
ONSDAG 170222
 Pia
    GRATTIS 
 
DAGENS CITAT. 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Klockan sex, upp och hoppa sunshine :)
Ja nu är det väl snart sista morgonen jag kör dessa grisar 
till skolan, trollunge till dagis, prickig korven är hemma.
Ja så är det onsdag i dag och freda sista dagen.
 
Men min frukost först och sen är det ju bara att
väcka barn och tant. He he Hon är seg hon.
Men alla utom en är uppe nu då.
 
Hur blir det nu då Amanda har orolig mage och det kan jag förstå. 
Men det kommer att gå bra. Hon får massa nya kompisar.
Starta fräscht och allt blir bra.
 
Jamen nu drar jag hem och ser till att få lite kaffe i magen innan jag 
åker till södersjukhuset. Jag kan ju köra Jolin och Nea till studion innan,
det går nog bara bra. Så tio minuter efter tio kör vi mot Stuvsta.
 
Nu är det hårt snöfall och en smula svårt att köra bilen.
Det är tungt Bumble bee vill inte gasa liksom.
Men vi kommer till tunneln och även ner
på söder. Mot sjukhuset.
 
 
Oj oj ingen p plats i garaget. Ut på ute parkeringen då, ja men 
titta här, här kommer jag in . Jag har 20 cm på varsin sida om min bil.
Vilka röt ägg som inte kan parkera i sin ficka. utan skall stå snett.
Hoppas den ena som står på halva min parkering får problem att komma in.
 
 
Upp till läkaren nu med en kopp kaffe i höger hand, 
jag är världsvan  här på Sös. Vet exakt var jag skall
gå. så mottagningen och min tur ja ha ja väntrum tre.
En undersköterska kommer och ropar mitt namn.
Min tur.
 
Hej säger Johanna, hej säger jag. Och detta är Dr. Charlotta , hej säger jag.
Sätter mig ner och Charlotta berättar att hon läst lite om mig och
de funderar lite va de skall göra.
 
Ja jag vill bara få bort mitt onda :)
Jo det förstår vi också säger Johanna,Charlotta vill lägga en ny
bedövning in i leden som jag har mest ont i, jag blir inte så värst glad, 
det gjorde ont förra gången och det fungerade inte.
 
Men Charlotta satte in sprutan från sidan det gick ju bra och jag
kan känna en värme och hur det släpper.
OK det var ju bra, det blev bra.
Jag tror att jag kan tänka mig detta :)
 
Men det skulle inte funka då bedövningen kommer
att släppa om ett par timmar. Ja vi kommer överens om att stel operera mig
det kommer att ske inom tre månader. Ja ha ja.....
 
 
Jag lämnar sjukhuset med blandade känslor, jo det kommer att bli bra.
Går till bilen och ser att jag har trångt att komma in.
Synd att jag inte tog kort, redigt trångt.
 
Nå väl massa snö faller från himmelen och nu är jag
på väg mot Huddinge. Jag skall plocka upp Nea och Joline.
Inget jobbesök i dag åker dit i morgon.
 
I Huddinge hittar jag dom på väg mot u r& penn.
Här finns alltid massa saker att handla.
Jag blir sugen på ett set med klocka,
armband, ring, örhängen och
halsband samma design.
 
Vi åker hem och börjar med en fika, Gubben och sonen är
hemma, dom var totalblöta så de måste hem och
torka kläder.
 
Ja men jag skall börja med maten senare, men först
tanka och hämta barn från Salem, Alla är på
plats och vi kan kan åka hem.
 
Här är det lugnt tills maten skall göras,
korvstroganoff, då bryter ett litet krig ut som varar
i 10 minuter. Lugnt igen. Barn säger jag bara.
Jag har en kommunikation med älskade Tindra, kul att prata med henne.
Hon tävlar i hopp med häst och gillar bild, konstnärligt lagd.
Hoppas kunna hämta hem henne över en helg
 
 
Nu äter vi alla och det är gott, jag har lagat maten och min kära
son måste bara klaga smaklöst, inte var korven bra stekt.... Ggrrrr
Typiskt han då.
 
Nä jag drar över till Camilla och Thomas, Linus blir super glad
han älskar allt sin gamla mormor.
Vi fikar och jag berömmer de nya
köket, super snyggt.
 
 
Hem och har en liten spa för ansiktet tid med svärdottern Nea.
Skit kul, ända tills det skulle bort. Alltså sablars vad det
gör ont, ansiktet blir lent ja vist men smärtan var ju
gigantisk.
 
Nä nu är det sent och jag skall nog sova nu.
 
 
Tack för i dag
 
HAKUNA MATATA ,
Det är ord som är bra
 
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0