Träffa Maria

 

SUPER FARMORS BLOGG 
V.5
ONSDAG 170208
 Berta & Bert
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
 
TYCK PÅ
VALVET
 
Spända människor har spända käkmuskler. 
För att lätta på spänningen behöver du bara pressa
tungan mot gomvalvet bakom framtänderna.
 
av:
Paul Wilson
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Vaknar klockan sex och försöker ta mig ur sängen.
Det går så där kan jag säga, inget vidare,
kallt rum och trött kropp.
Hur skall detta bli.
 
Men till slut hamnar jag på fötterna och så kommer jag ut till
köket. Frukost fixar jag innan jag väcker barn. 
Jag behöver lite lugnt.
 
Då så väcka barn så jag kan komma iväg med två i dag.
Johanna och Joline, det är lugnt i bilen och det känns bara bra.
Jag har gott om tid så jag hinner ta en fika med Camilla.
 
 
Behöver tanka igen...
Inte så kul, allt är mer denna månad.
Men i alla fall upp till Nea.
 
Amanda skall till läkare på Södertäljes sjukhus.
Jag och Haylie väntar i korridoren, det blir tråkigt
dom sista fem minuterna. Jag hittar en spegel vi kan
leka tittut med.
 
Nu skall jag hem ett tag för att senare träffa Maria, min arbetskollega.
Men innan dess skall jag ha en lunch date med sonen.
Den har blivit inställd ett par gånger och nu skall
den bli av. 
 
Men jag måste plocka honom i Flämingsberg.
Lata ungar jag tror jag blir galen.
Men nu är det i alla fall full
krut mot Tumba.
 
Sibylla får äran att fixa lunchen.
Ganska OK men alldeles för mycket för mig.
Mätt i flera timmar och nu är det bara att köra hem Juhani.
Han skall fixa saker tills fredag.
 
 
Jag tar Haylie och bilen ner till Maria och sen far vi till Andys lekland.
Här har vi ett par timmar med lek och skoj. Tar en fika och sen
lite mer lek.
 
Vi beslutar oss för att åka hem vid 17 tiden.
Maria hämtar mitt paket och så är det bara att
köra hem henne. Jag tar Haylie hem och vi skall äta middag.
Tur att den var klar precis nu.
 
Kvällen blir inte så värst mycket för min del då jag är
en smula trött. Jag skall kolla tv och slappa på sängen.
 
Jag skall passa på att tala om att jag blir lika glad
varje dag när jag ser att du är inne och läser, skit kul.
Tack.
Ha en trevlig dag/kväll.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0