Trasig bil

 
SUPER FARMORS BLOGG
V.8
TORSDAG 170223
 Torsten & Torun
    GRATTIS    
 
DAGENS CITAT.
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
jag snooza för första gången på 100 år,
lite läskigt kändes det. Vaknar sekunderna före larmet :) .
Nä inget för mig :). Nu är jag uppe och har fixat frukosten.
 
Njuter av den med ljus och lite musik,
Fatta vad tyst det är i huset, inga fläktar,
inga röster, inga steg ingenting.
Lite bil ljud från gatan :).
 
Men det varar bara i några kort minutrar :)
Livet rör på sig så även tiden , nu är det full fart på
alla i huset.
 
 
Fyra barn till Salem, jag vet två som är superglada.
Och så var det avklarat och jag skall nu hem
ta en kaffe och förbereda min resa till jobbet.
 
Ja ha ja det blir Rusta först i Alby klockan 10,
sen Huddinge så hon kan klaga på 
in och Finn, dom ar tagit betalt
för 5 kuddar när hon har
köp två.
 
Ja sen börjar Bumbel Bee låta alldeles sjuk, han pusta och går
ojämnt. Vid studion snackar jag med Robban och han sa att
han inte går på alla cylindrar. OK  Kan jag köra till 
verkstan???
 
Jo det går nog bra. OK Jag kör bilen i 20 kilometer/timme,
han orkar inte mer. Helt sjukt han har tappat hela alltet.
När vi kom till Messes var det som om han
tog sista andetaget.
 
Jag ringer jobbet och meddelar att jag inte kan komma.
Och hur tråkigt är inte det. Jag känner att det är galet konstigt.
Varför skall den paja nu, jag hade sätt fram emot att komma
till jobbet.
 
Men nu sket det sig, Bulen titta på bilen och talar om
att den bara går på två burkar och att jag måste
köpa fyra nya tändspolar.
 
Ja ha ja kostar en hel del kan jag tänka mig.
Men jag är i behov av bilen nu när jag är gammal
och inte så populär på arbetsmarknaden så
jag får väl försöka hitta en lösning.
 
Nå väl till Salem med Nea som skall säga tack och
hej till fröknar hit och dit. Det fungerar rätt bra och vi kommer hem runt fyra.
Middag skall påbörjas och jag gör makaronilåda. Och sonen äter den.
konstigt med sant.
 
Tvätt i kväll vilket jag inte gillar men det är så i alla fall.
Jag skiter i det Juhani får ta det. Nu är jag tröt
och sjukt allt.
 
Det blir tumult vid säng gång som vanligt.
Barn vill inte och dom gnäller.
Men somnar till slut.
 
Tack för i dag
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0