Välkommen vecka 6

 
SUPER FARMORS BLOGG
V.6
MÅNDAG 170213
 Agne & Ove
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT.
STOPPA UNDAN BEKYMREN
 
Tönk ut ett sätt att stoppa undan dina bekymme
varje kväll innan du går och lägger dig. Viska
dem tyst för dig själv eller sriva upp dem i
en dagbok och glöm dem sedan.
 
Det är säkert mycket mindre, kanske till och med
borta, när morgonen kommer.
 
av:
Paul Wilson
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Vaknar av att gubben babblar i hallen, han är inte direkt tyst vill jag lova.
Han är en osmidig elefant (inget elakt om elefanten) men min
gubbe bryr sig inte om att hans fru ligger och sover
eller försöker sov. Han mullrar på ändå.
 
Nå väl jag går upp och fixar med mitt,
sätter mig med en frukost och tänder ett ljus 
för att starta dagen med massa harmoni som alltid.
Det är en skön start för kropp och själ, inga hastiga rörelser
bara mjukt och skönt.
 
30 minuter senare....alla barn upp.
Barn skall till skolan i dag och då är det
en stor stor turbulens i hela huset,  någon är sur,
någon är supertrött, någon skriker bara för att skrika.
 
Nu till Salem och så av med de stora så tar jag de små till
dagis, här blir det så varmt välkomnade till Haylie.
Hennes första dag på dagis sen hon var så 
sjuk och var på sjukhuset.
 
Hon var mäktigt glad och log med hela ansikte,Nathalie  
krama henne och hon sa >jaNathalie g är här nu...<,
Och när vi kom in till avdelningen säger hon
>Hej Päivi nu är jag här<.
 
Springer in och leker med sina kompisar.
Kul för henne kan jag säga. Joline är också glad 
för att syrran äntligen är med på dagis.
 
Ja men då far jag hem då, skall till Andreas i dag, KBT träning.
Klockan blir 09.45 då är det läkardags. Jag kommer på
plats och får vänta ett par minuter, min tur.
 
Vilken pers det blev, inte alls vad jag räkna med.
Jag blir så arg på mig själv när det blir så här.
Han vet exakt vad han skall säga och det
gör så djävla ont.
 
Men är klar till 11 och skall då fara till Huddinge på ett 
ärende på Nordea. Men det blev inget för det gick
inge bra på detta kontor.
 
Så jag far hem och är rätt sur jag vill ha detta ur
världen och så fungerar det inte.
Så  lite lunch med dotter och
barnbarn.
 
Klockan 15 är det dags att köra till Salem och hämta
barnen. Haylie har haft så skoj och så roligt.
Hon säger hej då ses i morgon.
Ler som bara hon kan.
 
Väl hemma har jag lite att pyssla med, jag skall ju ge
gubben ett litet kort bara för att. Och Jollan fixa
ett till päronen.
 
Nea hemma så då är det middag på G stuvade makaroner
med korv. Ja det är vissa barn som älskar korv så
pappa upp i dan.
 
Ja men då är det full fart med kvälls rutiner och barn
som skall sova och så. Men det går så där,
hålla tid nä det gör dom inte.
Ja dom två minsta inga
problem.
 
Jag gör kväll och skall själv hoppa i kojan.
Tack för din visit i dag,
det glädjer mig.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0