Dagen då jag skall ligga på sängen

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.1
TISDAG 160103
 
Alfred & Alfrida
Grattis
  
DAGENS CITAT.
 
FÄLL NÅGRA TÅRAR
 
Gråt skänker lindring -
både åt kroppen och själen. 
 
av:
Paul Wilson 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
I dag har jag haft en tre delad sovmorgon.
Först sov jag väldigt bra på nattens 
senare del fram till fem när
gubbens klocka.
 
Lyckades somna om och sov sen till sex då Joline 
hoppa upp, somna om till sju och vakna av att
någon stöka i köket.
 
Så upp och fixa med den berömda goda
 
 
FRUKOSTEN.
Jag skall blanda i ordning lite andra saker i min
plingpåse, linfrö mer torkad frukt bland annat.
kul att experimentera.
 
Nyhets flödes koll, kan alltid vara kul.
På Aftonbladet är det oftast tråkiga saker,
men på FB kan man hitta roliga saker :)
Så det är ju då bara att köra.
 
Har en varm mugg kaffe i beredskap.
 
Dagen går sitt sakta mak fram, jag har ju bara lovat mig själv att det 
skall vara lugnt och stilla. Jag vill inte göra något speciellt.
Har bara en sån dag i dag.
 
Tar en sen dusch för inte har jag något bråttomt, jag skall bara
ner till centrum och apoteket. Så tragiskt med sant, skönt med en sån här dag.
klar för att få på kläder och starta en normal dag....13.30.
 
Skall kolla med försäkringskassan och se vad pengarna tagit vägen???
Kan ju vara lite så där jobbigt att inte få någon utbetalning.
Eller är det så att karpaltunneln inte räknas
som sjukskrivning.
 
Lån kö så det blir att dom får vänta över 10 minuter. Ber dom
ringa tillbaka. Det är nu dags att skrapa bilen,
det tar så lång tid. mycket is var det.
Och ont i händerna har jag.
Kalt och ömt.
 
Prata med f-kassan, ha ha ingen har en aning om varför jag inte får
pengar. ha ha  Ja jag får leva på luft och kärlek.
Så det ordnar sig senare.
 
Pratar med Bullen om min bil, den låter 
och det är inget kul alls. Han skall
kolla den på torsdag
 
Var nere och fixa medicin och även köpte
smör, sallad och dricka. Sen äver på en
fika hos Camilla.
 
Hem med smör och allt annat.
Nea fixa maten, gratäng och fläskfilé
Vi är 10 till maten och det är som det brukar,
trångt.
 
Alla blir mätta och glada, vi har ingen som helst stress,
kommer lite kaffe gäster Sebbe med familj, Linus kommer också.
Vi fikar och snackar, det är ganska kul. Detsa kille är en söt sak
härligt rött hår och så full i bus. Så söt.
 
Camilla och Thomas kommer också och fikar, dom skall ju hämta Linus.
Dom får lite hjälp med elen hemma och det behöver dom.
Hoppas fläkten går att flytta också.
 
Nå väl nu skall kids i säng och jag skall också göra kväll.
Kolla lite Miami SCI bra serie.
 
Slut i rutan.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0