En dag till med oro i magen.

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.4
LÖRDAG 170128
 Karl & Karla
GRATTIS  
 
Grattis kungen på
namnsdagen 
 
DAGENS CITAT. 
 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag ville sova...jag ville bara ha en skön morgon, 
men det är ju inte så, man snackar utanför min dörr och
man tjafsar om skitsaker. Ggggrrrrrrrrrrrrrrrr
 
En frukost kan kanske lugna mig.
Men först skall två flickor iväg,
Jag hoppas det fungerar
bra i dag.
 
Då kan jag sätta mig med en frukost, jag tänder
ett ljus det kan vara bra och ro givande.
Några in andningar ända ner i
lungans botten.
 
Finner ro och det känns bra i kropp och själ.
Min dag har nu startat även fast jag inte ville det.
Men det är bara att gilla läget.
 
Har en liten säng häng med Joline och sen vill hon ha
gröt och vi diskuterar vad som skall inhandlas till
födelsedagsbarnet.
 
Vi tar oss ner till centrum och kollar runt lite.
Vi hittar tillslut lite saker som kan passa en sexåring.
Joline hittar så klart ett par klackskor till sig som hon vill ha.
Och så far vi hem.
 
Juhani och Ashani skall hänga på lite när jag skall köra Joline
till kalaset, hon är uppspelt och det är mycket nu.
Jag ringer till Nea så hon kan se mamma och prata,
Haylie ser allt annat än pigg ut.
 
Joline får även prata med pappa, hon flippar totalt.
Så lycklig var det länge sen jag såg henne.
Men hon bara log med hela ansiktet och
var så glad.
 
Vi sa hej då och börja göra oss klara för en resa med
Bumble bee. Mot Salem och kalas.
Juhani lämna henne på kalaset och vi skall
återkomma runt 17 tiden.
 
Jag tar bilen till en stor parkeringsplats, Juhani får köra lite.
Kändes bra och jag tror han kommer greja detta bra.
Han är motiverad.
 
Nu skall vi hem och äta middag, det blir lite....
strul redan i bilen. Jag vet inte vad som trigga igång allt.
Joline blev så ledsen och arg och det balla ur totalt.
 
Hemma fortsatte hon, hon brydde sig inte om något, jag kan lika gärna gå.
Du älskar inte mig sa hon till mig. Sen blev det skyfall med tårar, hon sakna sin 
mammi och pappi, dom har lämnat mig, stans tjut. det tog mer än en och en halv
timme att få henne ner i varv. Sen var allt bra igen.
 
Vi hade lördagsmys med massa godis och dricka en film också.
Hon käka lite och sen somna hon på mitt bröst och när filmen
var slut lägger jag henne.
 
Nu skall jag också vila och somna så småningom.
Jobbig dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0