En njutning på en bra dag

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.3
ONSDAG 170118
Hilda & Hildur
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT.
 
AKTA HUVUDET
 
Oftast är stress och oro ett resultat av det som
händer inne i huvudet snarare än det som
händer med kroppen.
 
Trösta dig med att det mesta som äger
rum i dina tankar aldrig kommer
att inträffa.
 
  av:
     Paul Wilson     
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 Dagen börjar med att jag hör en arg kille springa
igenom huset och ut genom dörren.
Han glömde något så klart.
Inget skoj.
 
Men sånt händer och nu är jag vaken så en liten
dusch får starta dagen, skönt varmt vatten och massage
på huvudet. Vad kan vara bättre en morgon som denna?
 
Då är det tid för en super viktig och njutnings bar
frukost.
 
Inget som skall störa den och jag vill sitta själv i lugnans ro.
Det går till en viss gräns märker jag, när de små fröna
vaknar är det full fart framåt.
 
Dom äter så dåligt två av flickorna, minimal frukost,
Amanda är duktig med frukost och Haylie tar ju
välling bästa barnfrukosten.
 
Men det rullar på och nu är klockan så pass mycket att
det är bara att röra sig mot Salem, Flickorna kommer i tid
både till skolan och dagis.
 
Linus tur, mamma Camilla är dålig så jag tar honom till
förskolan också. Så är han på plats han me.
Då är det bara hem som gäller.
Nea slumra på soffa ser jag, hon har en hämsk hosta
igen och den är nog bara jobbig. Få se om hon skall
till jobbet i dag. Hon är inte så pigg.
Vi tar en tur till Stuvsta och sen blir en tur till
Hornbach tur och retur. En ram köptes med vit duk.
En tavla skall göras, av en kille på studion.
Sen far jag hem, trött hungrig och 
min plan är att äta :) och en power nap.
Men inte då klockan blir så mycket att det är
bara att dra sig till Salem och hämta barnbarn.
 
Och sen över till Linus, vilket jag lova i går, jag håller
alltid det jag lovar om inte jag blir sjuk. Det är jag ju inte i dag :)
Så Linus kommer också att vara hos mig i dag ett tag.
Få se vad Ari säger sen då :)
Men jag håller på med middagen nu så det blir korvsoppa
få se om kille äter det, troligtvis inten. 
 
Nja han fick makaroner med korv av mig.
Jag får vara nöjd med det lilla han har
ätit. Även Haylie har inte ätit speciellt
bra. Joline har ätit och det
känsla bra.
 
Lite mysigt att sitta där med barnen..
Kul faktiskt ingen större saker
så en lugn stund.
 
Camilla och Thomas kommer för att plocka
Linus. Han säger tack och hej då.
Jag skall försöka få barn i säng.
Dom är svåra arrangemang söva. 
 
Tillslut somnar Joline.
Hon ligger på soffan och  det är ok.
Jag tar Haylie och lägger henne med
mig i sängen. Hon somnar.
 
Jag kollar på TV, slappar och somnar.
 
Tack för i dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0