Halva månaden är passerad

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.2
SÖNDAG 170115
 Laura & Laurentz
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT.
 
SVETT
 
Fysisk ansträngning motverkar de negativa effekterna
av stress och ökar välbefinnandet.
 
Motionera tills du blir lite svettig i pannan,
och sedan kan du fortsätta i tjugo minuter till.
 
  av:
Paul Wilson    
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Jag har haft en liten mys stund med två barn i sängen i morse.
Joline kom in först och vill veta om jag kan ta ner "Pippi pengen"
hon ar fått av mig. Pappa har lagt den på ett högt ställe, 
hon når den inte.
 
Ari går upp och äter lite medans jag ligger kvar.
Vi tittar på barnkanalen, och det är en gammal version
av sjöjungfrun. Sen går vi upp och äter lite också,
 
Min förmiddag består av att passa barn....
Då Jimmie och Nea hämta saker till förådet.
Ja fixar lunch och det blev pannkakor.
Barna åt med god aptit.
 
Klockan vart senare på eftermiddagen då jag
tar Joline och åker ner till Camilla. Men
det var ingen LInus hemma, han är hos
faster Annelie.
 
Men Jolin spela lite Alfons spel.
Jag tog en kaffe och satt och kollade på
medans dom bygger på i köket. Det kommer att
bli så fint sen.
 
Ja jag skall passa på att berätta att jag inte har någon kamera
just nu så det kan bli mycket tomt på bilder ett tag fram över.
 
Nå väl jag lova att plocka upp Linus från Södertälje efter middagen.
Jag och Jolin far hem, det är midda på G hos oss, vi brukar äta
runt sex tiden. I dag blev klockan till och med mer.
 
Kyckling och ris med curry sås.
Efterrätt...äppelpaj med vaniljsås.
Söndagsmidda på hög nivå.
 
19.20 bär det av mot Södertälje, jag känner att det blir lite
hamare ju närmara jag kommer dit. Det tar ungefär så där 20 mnuter dit.
Jag får korten (kommer senare) på Astrid i Camillas dalarklänning. 
Skit bra tycker jag.
 
Lite kaffe och Annelies bullar till.
Snacka om att jag måste banta i veckan.
Alldeles för mycket mat har det varit.
 
Nå väl ser att klockan är massor, Linus skall hem och sova.
Vi tackar för oss och det är så kul att vara där.
Ses igen mina fina vänner.
 
Linus bär jag in för han kunde inte hålla sig vaken längre än
till Astra området. Han sover när han blir avklädd också, inga som hälst 
tillstymelse att vakna.
 
I köket är det två trötta människor som monterar
köks låder, det är lite segt tror jag.
Dom är trötta.
 
Ja ja jag far hem och skall nu bara förbereda lite inför
kvällen, kolla tv och så.
Slut i rutan.
 
Tack för i dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0