Lilla lördag

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.1
ONSDAG 170104
Rut
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
TÄNK DIG EN SOLNEDGÅNG
 
Även om solnedgångar ibland känns
vemodiga, är de alltid fridfulla.
 
Och de rosafärgade är fridfullast.
 
av:
Paul Wilson  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
I dag vaknar jag av att sonen frågar efter Haylie, hon
har rymt :) . Hon ligger intryck bakom Ari i
soffan,(där han sov i natt). Sen hämtya jag
in henne till mig. Somna nästan om.
 
Ari sprang ut och in i rummet tre gånger.
Alltså kan han inte ta med saker på en och samma gång.
Då  till slut somna jag om men vakna av att Haylie inte kunde somna riktigt.
Jag lade henne i resesängen.
 
Sen somna vi om, jag går upp igen 8.30, det får räcka nu känner jag.
Det är nog så krångligt med barn i min säng, dom är små men tar stor plats.
Få se hur det blir i kväll :).
 
Frukost
ja den kommer som den skall jag tar min fil, musli, smörgås och kaffe.
Skall kolla lite nyheter på Aftonbladet och FB.
Det är bara all dagliga nyheter oc hr det är
kaos överallt. 
 
Försenigar på pendeln, bussar, översvämningar i Karlskrona och
andra massa trafik kaos. Det är ju samma sak varje gång det
kommer lite vitt på marken. Alla blir så överaskad av
halkan och oj oj det var läskigt.
 
Men hallå det är ju samma sak varje gång.
Hur kan man vara så korkad det är
ju snö varje år.....
 
Stakars människor som bor i norden och inte vet att det 
kommer snö här. Tur att jag vet de, och kör där efter.
Inga som helst konstigheter.
 
Nä men min dag då.
Jag skall köra Nea till Salem så hon får  hämta täckbyxor till
Amanda som har glömt dom där. Hur kul är det????
Tur så hittar hon dom,
 
Färdiga och vi tar motorvägen till MAXI området.
En titt på lite kläder och vi letar efter skor, varma skor till Jimmie.
Svårt att hitta.
 
Till slut tar vi oss hem, 12.30 tror jag klockan är, lunch till barn och sen 
skall dom ut i snön. Nu blåser det väldigt mycket. Det är nästan för kalt.
Haylie vill gå in efter bara 20 minuter.
 
Det var ok tycker jag hon ville inte vara ute i blåsten.
Uppe när de andra kommer fixar vi varm choklad.
Det var bra.
 
Blir lite slö slapp och likgiltig.
Kollar på tv på de okända.
Ungarna vill byta men
det vill inte jag.
 
Då kommer killarna och vi äter middag. Det är då sketti och köttfärs.
Gott jag har gjort mycket med denna mat. Och min son åt av
den. Så den kan ju inte ha blivit så värdelös.
 
Vissa åker iväg och lämnar mig med barnen,
Skall inte vara så svårt men det är så jobbigt med
syskonkärleken på nivå hög.
 
En lägger jag i badet, en sätter jag i soffan med en
sovande man, två leker på min säng.
Problem löst för tillfället.
 
Nu är det dags att lägga lite barn och då kommer
det att bli sura miner och massa gnäll,
sådant jag inte står ut med :)
 
Skall själv göra kväll nu,
Miami SCI är ju så det är min tid.
 
Tack för i dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0