Nu går vi mot en ny helg

 

SUPER FARMORS BLOGG 
V.1
TORSDAG 170105
Hanna & Hannele 
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
 BYT MÖNSTRET
 
När du känner dig pressad - gör något helt annat. Ställ
dig där du inte skulle stå i vanliga fall, sätt dig där du
inte brukar sitta, tänk på ett sätt som du
normalt inte gör.
 
av:
Paul Wilson  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
En dag som starta tidigt men jag ville inte gå upp,
har haft en sån där jobbig natt med massa
värk i kroppen.
 
Nu är det frukost som är på agendan.
En lugn och skön stund för bara mig, så,
då kör jag då :) .
 
Lite koll på nyheter och se vad natten har varit med om.
Det är mycket om snökaoset, mycket om rekord kyla och så.
Lite sport, Sverige förlora mot Canada.
Småkronorna är besvikna.
 
Så det var det då tar jag mig en dusch och 
tinar upp mina händer och övriga kropp.
Kan ju kännas lite kalt
på morgonen.
 
Eftersom jag inte har någon bil då Bullen skall kolla den i dag,
så känner jag mig strandad. Lite tråkigt och lite jobbigt.
Nea skall klippa barnen i dag så, jag får låna
Jimmies bil så vi kan komma
till Hallunda.
 
Vi är där klockan 11.30 sju st skall klippas
och vi blev klara 13.30 snacka om
rusch, snabba killar vill jag lova :) .
 
Väl hemma släpper jag Nea vid Willys och sen 
plockar Jimmie upp henne. Det är nu bara att slappa
lite, jag tror att två tänker dra iväg igen och jag skall passa barnen.
Alltså tröttsamt det kan bli.
 
Men det är ju så nu och då får jag nog finna mig i detta.
Min lott som farmor eller :)
 
Middag kom i alla fall först till oss som är hemma.
Vi är i alla fall fem barn och tre vuxna.
Nea och Jimmie kom lite senare.
Nea åt men Jimmie drog igen.
 
Lite liv i luckan på barnen och jag lovar att 
Jollan behöver minst sagt komma till dagis, 
hon har alldeles för lång ledighet.
 
Camilla och Thomas hämta Linus och satt och snacka en stund.
Juhanis fina tjej kom, en överraskning till min son .
Ja det är nu kväll och jag skall kolla tv och dra mig tillbaka.
 
Tack för i dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0