Ny vecka med massa skoj

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.3
MÅNDAG 170116
Hjalmar & Helmer
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT.
 
HÄLL TILLBAKA ORDEN
 
När du är pressad kommer orden snabbare och tal rytmen
ökar. Genom att förändra mönstret - dröja på orden.
artikulera tankarna med större omsorg och
andas lugnare - kan du lura ditt 
undermedvetna att tro att du
känner dig avslappnad.
 
  av:
Paul Wilson    
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Utan klockan i dag, ja det är ju bara att vakna
och fixa morgonen. Har jag någon lust???
Nä men det är väl bara att sätta i gång
med mitt.
 
 
Frukost 
det kommer på första plats i dag,
Man skall vara noga med frukosten, det
är ju viktigaste målet. Att starta motorn och att
få energi på morgonen.
 
Lite koll på vad världen har haft för sig, är det så att
den är helt galen eller bara lagom galen???
Om man frågar mig...Helt galen.
 
Mot Salem med barnen och lämnar tre stycken 
på dagis och skola. Nea är med i bilen så lämningen går fort.
Vi kör mot Brinken, skall köra Linus till dagis,
Det går smidigt att lämna honom.
 
Nu hem och tar en kopp kaffe, lite koll på
TV , jag har en läkartid 10.00 som är viktig.
Det är ett samtal med Andreas, han skall
komma på lösningar till mitt OCD
och nojan som jag nu har.
 
När jag är klar med detta hämtar jag Johanna och Nea
vi tar oss till Fittja och Hornbach, fiskmat till Doris 
hon skall ha fryst mat.
 
Vi kolla om några secondhand affärer är öppna,
alla tre är stängda på måndagar, så typiskt.
Men vi får kolla en annan dag.
 
Efter många om och men är vi på Willys
handla för tusen kronor, för lite mat.
Det blir dyrt detta.
 
Så nu är vi hemma och jag är hungrig satan och det är
inte så kul, lunch till mig och Johanna. 
Nea städa kaninburen och jag skall ge
råttorna lite godis. Då hittarjag och
Johanna lilla Saga i hörnan
ned klämd och död.
 
Jag plockar bort henne och nu är lilla
musa ensam, hon blir nog inte långvarig tror jag.
Dessa råttor vill vara två. så nu skall vi se hur
det går för henne då.
 
Hämtar barn i Salem och Joline har snö i skorna,
att skita i att tömma bor snön från skorna är inte så kul.
Får bära henne ut till bilen.
 
Nu är det Linus som skall hämtas och det går som alltid,
"mormor, min mormor kommer vi skall till mormors hus".
"hej då nu går jag ses i morgon".
Så till bilen.
Klart.
 
Hemma blir Joline och Haylie glada över att se Linus, dom
leker och det är kul att se dom. Lava flickan och haj pojken,
deras nya lek.
 
Nea fixar middagen och jag skall duka lite nu och hålla koll på
barnen, Linus kommer att bli hämnad 17.00 så det är
bara att invänta Thomas.
 
Min mobil ringer.....
Det är Eva, min bästis.....
vad har hänt nu då??? Efter som hon ringer mig....
Det är tufft, hennes bror, Willy, är på KS, Solna.
Hon är ledsen, jag frågar....
"vill du att jag kommer med dig??"
"Ja vill du det?? "
"Ja jag kommer".
 
Far i väg med Linus hem till Camilla, berättar lite för henne.
Kör iväg till Tullinge, ringer Eva hon kommer ner till
parkeringen. Vi skall ta tåget, men jag tror
att hon inte palla det.
 
Jag och Eva tar Bumble Bee vi kör mot KS.
Det flyter på så vi är väl där på 40
minuter, parkerar och går upp till IVA.
 
Vi blir kvar några timmar och sen beslutar Eva sig för
att hon vill hem, äta och sova i sin säng. 
Det är inge konstigt alls, jag kör hem dom till Eva,
Lasse (Evas bror ) och Tobbe (Willys son).
Jag far hem.
 
Hemma tar även jag lite mat och snackar med gubben.
Många känslor har jag nu... tänker lite på
mig och Eva, vad händer nu??? 
Hittar vi tillbaka som vänner??
Hoppas.
 
Nu vill jag bara sova
och fundera.
Kramar
 
Tack för i dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0