Nytt år

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.52
SÖNDAG 160101
dag 1
 
Nyårsdagen
 
DAGENS CITAT.
 
LÄR DIG ÄLSKA FÖRÄNDRINGAR
 
Om du inser att förändringar innebär lika mycket gott
som ont, undviker du den oro som många
människor känner inför den.
 
Ta det lugnt och välkomna 
förändringen med öppen famn.
 
av:
Paul Wilson 
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Då har jag 365 dagar helt oskrivna dagar att printa
ner här på min blogg. 365 dagar med massa minnen,
bra, dåliga, roliga, sorgliga, glada och vackra.
365 dagar som bara är mina :)
 
Det känna maffigt och stort, och nervöst,
hur kommer det se ut? Kommer allt vara ok eller
kommer det att vara kämpigt? Har ingen aning, men 
jag kommer att göra mitt bästa dör att det skall bli bäst.
 
Frukost
Nu kommer min frukost nästan först i dag,
lite tankar och lite oro var innan.
Men nu är ljuset tänt och
jag njuter av den.
 
Nyhets kollen skall alltid vara här, varför??
Ja det är ju bra att vara upp daterad.
Vad händer här hemma och var
händer i världen.
 
Kaffet sitter bra här också.
Lite koll på nyheter i dag...Istanbul
vansinnes dåd igen. Alltså gott nytt år då :(
 
Ja det är ju fan så tråkigt, det är inget
nya året skall börja med tycker jag.
 
Nu är det bara att se till att denna dag passerar
med så lite ansträngningar som möjligt. Jag 
har en bara dag.
 
Ja då är det eftermiddag och tvätten är klar, det gick som på rels.
Inga som helst störningar. Jag har bara haft tre maskiner.
Så jag kan inte klaga.
 
Det är en sån där dag som man bara kan
dö för att slappa på. Barnen är trötta men det
kommer dom inte vara när dom skall sova.
 
Linus väntar jag på och hoppas han kommer så
Jollan kan få någon och leka med.
Och det är ju bra.
 
Film med pingviner tittar vi på och
det är skoj. Alex är en cool lejon.
Tror till och med Haylie gilla han.
 
Ja ha och så kommer inte Linus.....
Här sitter man och väntar på att han skall komma
och så kommer han inte.
Blåst på konfekten.
 
Jag och Nea åker till affären, handla lite till Amandas kalas i
morgon. Det blir ju bra kan jag tro. Tårta och bullar.
Hemma är det middag när vi kommer hem,
stuvade makaroner, korv.
Husmanskost.
Gott.
Ja kvällen nalkas och barnen skall nu kolla film och sen sova,
eller hur här är två övertrötta flickor som inte kan slappna av och sova.
Det är sprut i bang bang och helt crazy. 
Juhani åker till Ashani så det blir lite
mindre med folk hemma.
 
Jag tar nu och fixar kväll jag också.
Inget mer att göra.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0