Och så en ny vecka

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.2
MÅNDAG 170109
 Gunnar & Gunder
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
GÅ UPP MED SOLEN
 
Det är ingen slump att de so ägnar sig åt
MEditation, åt yoga eller tillhör en
klosterorder upplever ögonblicken
före soluppgången som de
värdefullaste på
dygnet. 
 
av:
Paul Wilson  
 
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Klockan ringer sex...varför????
Jag skall ingen stans på morgonen,
sen ringer den sju då kommer jag ihåg
att kiropraktorn skall jag träffa 9.45.
 
Ja men då går jag upp och kollar läget lite, konstigt me så blir det.
Jag hatar att stressa och därför har jag bra tid på mig.
vad står överst nu på agendan?
Tända ljus :) .
 
Sen är det frukostens tur.
Hela huset är tyst, jo det är sant så tyst så 
lugnt, så i dag njuter jag extra.
 
Det är lite nyhetsflöde som skall vara också, Aftonbladet och FB.
Till denna stund har jag ett stort glas med kaffe och smörgås.
Så startar jag min dag i dag, lugnt och sansat.
 
Jag har nu ett besök hos kiropraktorn Mattias i Tullinge,
Det som är bra är att jag inte har så ont längre 
på skinkan och ner i benet.
Han hjälpte.
 
I dag kändes allt perfekt och det gör mig glad då jag
kan avsluta ryggskottet och allt som drabbades.
Så bra så fantastiskt skönt.
 
Samtidigt börjar min höger hand bli riktigt bra.
Det är ju inga som helst svårigheter att ta tag i saker,
tränar mer på fin motoriken lite. Det kommer att bli fantastiskt bra
Då är det bara vänster hand kvar :) 25 januari blir den fixad :) .
 
Hur skall detta sluta ha ha min vänsterfot skall också fixas,
och så insidan på höger fot. När skall det ta slut???
Jo jag vet när jag dör.
 
Min son tycker jag skall avlivas jag kostar för mycket för samhället.
Ja man kanske skall införa detta, låter inte så kul men jag är rätt skruttig nu.
Mitt förra jobb körde slut på mig, jag ställde upp för mycket utan att tänka på mig.
 
Nu är jag prio ett och jobbet ja det får komma längst ner någonstans.
Jag skall bli bra först och hålla det är nog viktigast.
Passar barn medans Haylie röntkar lungor, och Linus röntkar ryggen.
Kul att dom fick samma dag på röntgen. Det är ju ett
unikt sammanträffande.
Jag tycker dom skall gå ut lite för det kan vara bra om
dom springer av sig en smula. Men jag lyckades inte få dom att gå ut,
men när föräldrarna kom tillbaka, närmare 16 tiden då skulle dom ut.
Alltså det är kvälls mat på G och det blir mörkare.
Men ut skall dom.
 
OK lika bra kan vara lite skönt att bara ha en hunge inne, det hade gått bra för
gumman med röntgen, Jag prata med Camilla också  och det hade varit
jobbigt för Linus, hans första röntgen, han hade blivit lite rädd
för apparaten.
 
Men till slut lyckades dom få bilder.
Så nu har han gjort det hoppas det går 
nästa gång för han om det blir aktuellt.
 
Middag ugnsbakad korv med potatis och sås med massa ost.
Så gott som man nästan dör. Nu har jag lärt mig fixa go sås till
den korven.
Jag hade ju inte tvätt i söndags utan jag har tvätt i dag,
dock bara min och gubbens. Juhani tvätta i går med Nea.
Hatar det lika mycket i dag som vilken dag som helst.
 
Klar med tvätten 22 och nu skall jag bara göra kväll.
Medicin och så i säng.
 
Tack för i dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0