Och vad händer nu???

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.2
ONSDAG 170111
 Jan & Jannike
GRATTIS
 
DAGENS CITAT.
 
LÄTTA DITT HJÄRTA
 
Att formulera problemen leder ofta till halvvägs
till lösningen av dem. Tala om dina känslor och
problem med någon annan, så känner du
dig lugnare.
 
  av:
Paul Wilson   
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ännu en morgon med att bar står utanför mitt rum och
pratar eller rättar sagt skriker :( . Sur blir jag.
Ingen super farmor just nu på morgonen,
hi hi  
Lite gos med Haylie får dock tankarna att vara lite mer
normala, men lite surt är det. Jag skall nu fixa en lioten frukost
till mig så jag kan köra bilen till Salem.
 
Hinner kolla på lite nyheter.
Det är nu bara att köra mot Salem,
två barn till skolan, två barn till Galaxen.
 
Hem, jag har ju bestämt mig för att dra till Skärholmen med Nea.
Hon skall byta kläder åt Johanna, och jag hittar lite
som var intressant för mig.
Tar en fika och kör henne till jobbet.
Jag får ett felmeddelande på instrumentpanelen och får
lite panik. Men det är ju bara att fråga Bullen på
Messes verkstad.
 
Så jag åker dit, nä hä inget farligt, men vad skall jag göra
Kan du titta på bilen eller??? Jo på måndag kanske.
Men tänk om min bil går sönder.
 
Fan tragiskt jag vill bara ha en bil som fungerar.
Massa saker hit och dit. Inge kul.
Nå väl jag ska hem.
 
När jag kommer hit så    
har jag Juhani med mig och Anthony kommer för be.
Kul att träffa han. Hoppas det går bra för han,
tänker ofta på honom.
 
Jag hämtar barn i Salem och sen tar vi resan hem.
Barnen får lite glass och vi pratar om olika
saker och dom fixa en liten regel lista.
Så kul att dom vill ha det.
 
Nea kommer hem och vi börjar med maten,
jag gör köttfärslimpa, potatis och gräddsås.
Det blev bra och jag är nöjd med smaken.
 
Innan vi sätta oss att äta drar föräldrarna till El Giganten.
Hämta tvättmaskin och tumlare. Så jag och Ukki
skall kolla barn. Jag skall fika hos Camilla och krama på Linus lite.
 
Men tiden rinner i väg och jag tycker att det blir sent, lika så
Camilla, hon ringde och sa att jag kan komma i morgon.
Ja det är nog bäst, vet inte när dom kommer hem.
 
Barnen leker och jag gör ett tappert försök att få i säng Haylie
det funkar inte så bar hon är pigg och bestämt sig
att inte sova.
 
Föräldrarna kommer hem och kan ta över. Jag skall mata
fiskar och den nya saken, han ser ut som en fiskdrake.
Äter fryst mat, hjärta tror jag det är.
 
Nu kommer barnen till ro och jag skall slappa framför TV:n.
Så slut i rutan för i dag.
 
Tack för i dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0