Trettondags jul

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.1
FREDAG 170106
Kasper, Melker & Balthasar
GRATTIS
 
Trettondag jul
 
Trettondedag jul "uppenbarelse" 
är en kristen högtid som infaller på den trettonde dagen i julhögtiden, 
 
DAGENS CITAT.
 
BE EN BÖN
 
Om du har en religiös tro har du förmodligen tillgång
till en av världens mest erkända metoder för
att uppnå lugn: bönen.
 
av:
Paul Wilson  
VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Den drömmen jag har haft handlar om ett hus,
en människa som är sjuk och som inte kan erkänna det.
Tjänstefolk och undersköterskor. Nedre delen av huset
har varit stängt och ingen har varit där utom jag,
jag öppna dörren och hitta en magisk
trädgård.
 
Helt sagolik trädhård, det finns en trädgårdsmästare som
befann sig där, han var den enda som var där,
dock bara  utomhus.
 
Vilken härlig dröm.
När jag vakna var det ingen
ide att försöka somna om det fungera inte.
 
Men det är ju bara att ta tag i dagen och
försöka hitta på de bästa av den.
som en god och njutnings full
frukost.
 
En koll på median skall väl inte sitta så fel.
Men en nykokt kaffe startar jag nyhets läsning.
 
 
Jag min dag är då igång och jag skall ha tre små skitar här.
Jimmie och Nea skall handla på rean med Johanna och Amanda.
Dom fick ju lite pengar i jul. Och massa annat.
 
Camilla och Thomas skall hämta sitt kök.
Det kommer säkert ta ett tag,
mycket folk på IKEA.
 
Jag och barnen har lite slö dag, pallar inte att
gå ut, det är för jobbigt för min del. Lite puckade
händer och ont i foten, ser inte så bra ut för en 
utevistelse.
 
Dagen går och det händer inte speciellt under dagen,
Linus och Jolin leker lavagirl & sharkboy.
Haylie hon hänger bara på, ibland
som Max :). 
 
Camilla ringer och berättar att dom blir sena.
Väldigt sena. Nea ringer och säger att dom blir sena väldigt sena.
I detta läge undrara jag hur dom tänker lite. Alla klagar på att jag gör för
mycket med mina händer, OK kanske det men barn skall ha lunch. Jag lagar mat.
Haylie skall bytas på, jag lyfter henne och byter på henne.
Vem skall annars göra det??
 
Gnäll inte på vad jag gör om ni vill att jag skall ha barn hela tiden.
Så nu är det bara att göra eller hur....
Nu till eftermiddagen.
 
Jag skall fixa en tjock pannkaka och den blir så bra
så nöjd blir jag för att jag får den så perfekt.
Och till och med Linus åt lite av den.
Då är den bra.
 
Har inte stött på ett barn som är så petig med maten.
Han äter ju nästan ingenting annat än Pappkakor (vanliga tunna pannkakor).
köttbullar, pasta och så yoghurt naturell med cornflakes.
Han dricker bara vatten.
 
Vi äter och det är ju bra, Haylie gillar den vilken tur:).
Klar med middagen där runt fem. då ringer
min mobil.
Camilla berätta att dom har varit vittne till en olycka
där en 20 - 25-åring tjej blev på körd.
Det var ju inte så kul men dom
är på G hem nu.
 
Familjen Annorlunda kom hem och flickorna visa allt dom har köpt.
Massa kläder och skor, det är kul att se hur Johanna blir äldre.
Mins när Camilla var där, skit kul.
 
 
Camilla och Thomas kom jag fick en 
blomma igen av dom som tack, kul tycker jag.
Det är ju snällt att de uppskattar vad jag gör.
 
Kväll nu så jag skall väl kolla film eller så.
Bör nog ta en promenad i morgon innan mina
muskler förtvinar helt.
 
Tack för i dag.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0