Vilodag ... Nä inte mycket

 
SUPER FARMORS BLOGG 
V.4
SÖNDAG 170129
 Diana
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT. 
 
 
 VÄLKOMMEN TILL MIN DAG
 
Ja i dag har vi haft sovmorgon vill jag lova.
8.30 vakna jag, huset tyst och stilla.
Jag börja fixa med min frukost då
kommer lilla Joline,
godmorgon.
 
Fixa frukost till henne också hon äter gröt mycket bra.
Hon är fortfarande lite orolig och i obalans, det fungerar
inte så bra med henne. Hon är verkligen ledsen.
 
Vi pratar om att göra saker...hon vill träffa kusinen Linus,
bra ide, ringer Camilla senare. Först vill jag att hon skall träffa sin mor.
Ja men då är dagen planerad och jag skall först ta  henne till Solna.
 
Juhani och Ashani kommer också med, men att åka dit är lite
struligt, kör fel och hittar till slut rätt. Nya sjukhuset för barn är ju öppet.
Det ser maffigt ut och jag tror att alla specialläkarna finns här.
Överallt är det byggen, renoveringar och allt skall bli modernt
sjukhus.
Väl framme kommer Nea ner och hon kan fika och kramas med Joline.
Det är jobbigt för Nea ser jag, helt klart, vem skulle inte vara det.
Vilken jäkla bergochdalbana dom har haft på fyra dagar.
Och inte är hon bättre, jo tillståndet är stabilt nu,
och det är skönt.
 
Vi följer med upp till avdelningen, men får inte komma in på avdelningen.
En stor röd lapp sitter på dörren. Besöksförbud.....
Vi kan alltså inte komma in, Joline förstår inte
varför.
 
Pappa kommer ut och dom kramas och hon skall berätta om hela sitt liv.
Hon blir glad och sprallig, vi åker ner med hissen, jag tror det kommer att bli
lättare att säga hej då. Han kramas med Joline och det gör henne gott.
Vi lämnar sjukhuset 14.30, vi skall mot Linus nu.
 
Vägen hem går bara bra och vi har inga som helst problem.
Väl hos Camilla tar jag en kaffe, det är strålande,
gott och trevligt.
 
Vi tar adjö med ett bestämt möte i morgon.
Det skall vara kalas för Linus i morgon,
han blir hela 4 år. Stor kille.
 
På vägen hem kollar jag om jag kan tvätta Bumble Bee
men det var sju bilar före. Kan inte vänta flickorna kommer hem
vid 17.00. Så min fina bil får vara skitig ett dygn till.
 
Så  hemma fixar gubben middag, korvstroganoff.
Jolin jublar hon älskar korv. Alla Jimmies barn gör det 
eller har gjort det. Det är ju Tindra och Lukas där som jag tyvärr
inte vet om dom gillar korv eller inte :) .
 
Efter middagen målar jag och Joline lite hon har lite farmors tid :)
Flickorna dyker upp vid 18 tiden, äter mat och målar lite dom också.
Men det är ju bra liten trevlig stund. Ställer Joline i duschen och sen får
Amanda hoppa in. Johanna vill inte :( Konstigt det har ju
fungerat i två veckor att duscha varje dag.
 
Nå väl ett samtal från sjukhuset blev det också, och gissa vad glada vi blev.
Haylie prata på som bara den, full speed det var så befriande att se. Hoppas på att
detta är nu bara sunt tecken så dom kommer hem snart.
Vi saknar henne.....massor.
 
Så nu är två i säng och jag skall också hoppa i säng
är lite slut och känner mig seg satan.
 
God natt
 
HAKUNA MATATA ,
 Det är ord som är bra 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0