Date

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.30  
170729
Olof
GRATTIS  
 
Färöarnas nationaldag
 
Grattis
 
 
DAGENS CITAT   
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 Jag är vaken efter en konstig dröm igen, jag har varit med gubben.
Vi har fixat med konstiga saker på konstiga ställen, lite oklart nu 
vad det var, har varit uppe ett tag och då dimmas bilderna av.
Men det jag kommer ihåg är att han var med  :)
Drömmar är så besynnerliga :)
 
 
Min frukost står på tur, den 
skall intas med sansad still het
och lite läsning av nyheter som då stör
min förmåga att stressa i mig maten :) Så det
är ju anledningen till att jag läser nyheterna samtidigt.
 
Det stå mycket om Trump i dag. Han gör alltid något galet.
Hans folk runt han också. Det händer massa våld igen 
hit och dit, en kille har också kört bil i 30 mil i 200 
kilometer i timmen. Blev stoppad i Göteborg.
Man har kartlagt "gatu- killar" som håller
på med brott och missbruk.
Det är lite skrämmande för våra
politiker. Det tror att alla är som dom, men vår
värld runt om oss är väldigt upp och ner, massa konstiga 
saker dyker upp och massa konstiga saker händer. Vad är det 
för samhälle vi lever i? . En äldre man får inte hjälp med en trapp
hiss så han kan komma ut, va???? Han har väl rättighet att få komma ut??
Den kommunen får nog se till att han får en trapp hiss eller en hiss vid balkongen.
 
Ja det är ju då så att nyheterna är så knasiga att man blir fundersam över allt
som händer. Vi har haft ett fint samhälle och nu är det på G att haverera,
hur har har det blivit så? Hur kan man låta ett samhälle bara sjunka.
Nä vi måste nog hitta en bättre regering eller en person som 
kan sätta stopp på detta. Det är lite så jag blir mörk
rädd vill jag lova.
 
Nä nu skall jag nog fixa lite in för min dag.
På tår av kaffet kan nu sitta fint. Det är
redan 17 grader ute så det ser
lovande ut av vädret i dag.
 
Ja nu tar det fart skall lämna Juhani på sitt jobb och
Ari åker med ett lass till förrådet. Han skall duscha
och sen åker vi till marknaden Malmköping.
Det är ju efter Ärla och för Flen.
 
 
Efter att ha varit där ett tag springer vi på Aris
arbetskollega Rocky. Snacka lite och promenera
vidare efter ytterligare 10 minuter springer vi på familjen
Annorlunda. Dom är där med kompisar från Salem. Och när vi
står där kommer Tindra fram , vilken lycka alla träffa henne. Vi snacka lite.
Även Kristina och Kenneth dök upp, tror att all är hår, läste att Jane också skall
vara här med Mattias.
 
Vi tar lite mat där vid 16.30 och satt och lyssna på musik av Ted och 
det skall tydligen vara hans gamla band som hyllar honom
med dessa uppträdande.Kul, tyvärr börjar det regna
så vi beger oss mot Ärla.
 
Vi var där på kvällen och sen var det bara att hoppa i sängen.
Det blev lite sent så där 23.00. Men sov skönt ändå.
Det blir en bra natt och kommande dag blir bra.
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen    
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0