En röd dag

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.28 
 
170716
Reinhold & Reine
GRATTIS  
 
 
DAGENS CITAT 
  
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
Då var det en söndag och Aris första semestervecka är
på sin sista dag, han har nästa vecka också, det
underlättar då han.....fixar massa saker i
lägenheten :) 
 
Vi var på bio i går som en liten...avbrytare och 
Det var nog skönt för honom . Men han är en sliten man
och en mycket glömsk man. Han välte en färgburk i går och fick
ett utbrott Hugo (vilket jag kan förstå).
 
Men nu sover han och han är nog väldigt trött :).
Hoppas denna dag ger honom mer energi.
Det är sol vi kanske skall ta en promenad,
Det kan vara bra för honom tror jag.
 
Min frukost den är på G och nu är även Juhani och Ashani vakna.
Min son har ett hemskt humör och han är as jobbig på
morgonen. Så jag har gått i kling med han redan...
Nu skall jag njuta av min frukost och se till att
jag har en bra morgon :)
 
Kollat in lite nyheter och ser om det är viktiga saker.
Det är som vanligt massa våld och övergrepp.
I Östersund har en ung kvinna blivit
överfallen och våldtagen. 
Fortfarande massa saker om Arbogakvinna.
Nekar anklagar familjen och annan smörja.
Råttor på G i Stockholm p.g.a. strejk
bland soppåkarna. En man har 
hittats död i en lägenhet
i Höganäs.
 
Två killar 15 - 16 år gamla är gripna i London
efter att ha attackerat fem offer med syra
och rånat dom.
 
Nu blåser det runt Turkiets president  Erdogan.
Han skall ha sagt i ett tal att "vi" skall hugga
huvudet av förrädare . Och där
försvann demokratin yi
Turkiet.
 
Två bilar har krockat i Järfälla, två skadade förts till sjukhuset.
En motorcykel olycka i Roxtorp, Östergötland. En man 
och en kvinna färdades på MC:n mannen
uppges vara allvarligt skadad.
 
Slut på eländet i dag, jag återgår till mitt målande i stället.
Hur vår värld har blivit så himla otrygg. Spelar
ingen roll vart i världen du lever det är
skit och pannkaka överallt.
 Så jobbig tycker jag.
 
Nu tar jag mig en påtår och kollar FB lite
Kan ju vara trevliga saker där
hoppas jag.
Då är det ju bara att köra dagen, Jag har skurat av måla färg på
köksgolvet och fick hjälp av Ashani och Juhani, det var bra
för det är jobbigt med min hand. Och nu tror jag att min
högerhand/arm är på en son där tennisarm.
Hur kan man kolla upp det då??
 
Ja men hej Camilla kul att höra av dig :)
Har ni det bra där hos Ellie och Fredrik? Hoppas
vädret är bra. Här är det varmt men ingen sol hon är
i molnen.
 
Var och handla också Juhani och Ashani hjälpte mig upp med
varorna,  Lunch har jag också intagit för en stund sen.
Det var sketti :) så gott.
 
Eftermiddag på Passvägen, städa, måla, måla lite till.
Ashani har lagat till middagen, kyckling gryta.
Så gott att jag tror att jag dör :) Hon
kan laga gryta må jag säga.
 
Ari åker till Gustavsberg för att hjälpa Kim att fixa på Nisses trädgård.
Gubben är redigt sjuk så han kan ju inte göra någonting alls.
Han har ramlat massa med gånger så Kim har
fått åka dit och hjälpt honom upp.
Till och med Lillevis axelskada är från ett lyft på nisse.
Hela hennes axelskål gick sönder plus avslitna
ledband och trasiga muskler. Helt 
skjut måste jag säga.
 
Han har nu hjälp som kan komma fortare än att Kim skall köra ut dit.
Han borde få lite mer hemhjälp tycker jag. Men envis finne
han vill inte det just nu. Så Kim får allt jobba på att
övertala honom lite.
 
Nå ja jag blir kvar hemma då jag inte kan åka med i dag.
Jag mår inte 100 själv, lite längtan efter min mamma, ont i hjärtat
och känner mig jävligt övergiven, egoistiskt?
Ja det är det i dag.
 
Tittar på tv och Juhani springer fram och tillbaka,
han känner på sig att hans mamma är lite of today.
Nu är kvällen här och jag kan krypa i säng.
Skall sova nu.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0