Flytta kartonger

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.27 
170707
Klas
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
Det är då äntligen fredag tycker många, även jag
för i dag skall vi lasta massa kartonger i förrådet
så det blir lite ordning hemma. Just nu bor
jag på kartonger.
 
Men det blir frukost först ingen tvekan.
Jag gör absolut inget innan frukost. Det är start
skottet på dagen för mig denna lilla stund av lugn som
jag verkligen behöver som bäst.
 
 
Det blir en påtår hos Camilla, jag skall köra Linus till dagis.
Så det blir ju en stund att snacka med henne.
Hon är lite stressad ser jag det kan
vara SLE som spökar.
 
Det går så bra att lämna Linus han är glad och skall
nu äta frukost. så jag far till bensinmacken för att tanka.
det är nu hög tid att ta mig till fotvården på
Rosendalsgården.
Helena skall fixa mina fötter det blir det bästa i dag.
Nya fina fötter är alltid lika skönt att få. Jag
beställer ny tid i september det gäller
att hålla dom glada mina små fötter.
Köpte en ny salva så det 
finns.
 
Då skall jag hem för i dag kommer det besök från Ärla,
fyra tjejer och en mamma :) . Det blir ju lunch med
min gubbe och barnbarn och svärdotter.
Johanna har ett par kompisar i min
trappa som är glada i att hon
är här så de vill ses igen.
 
Gubben packar bilen och vi all kör mot Alby. Där
möter Jimmie upp. Urlastning av kartonger
och så lite inpackning i förrådet :). Vi tar
en glass rett över gatan  och barnen
blir glada..
 
Vi far hem igen och familjen Annorlunda åker till sig, Ärla.
Ari lastar ett lass till i bilen men vi åker inte dit riktigt
än.gubben behöver vila han blir lätt helt slut. Så
hemma tar vi lite mat också och slötittar
på datorn.
 
Camilla ringer hon har fått ett litet problem, Biljetter skall lämnas
i stan. Jag kommer över till henne och åker sen mot Tumba
då vi ser att vägen har problem, Hågelby leden är avstängd,
Tullinge har bara ett körfält. Köer hur som, resan kommer
att ta 1½. Så hon messa till tjejen som skall ha biljetterna.
Dom kan ses i morgon. 
Jag och Camilla hamna på Willys, hon skall ha frukost och
jag skall bara ha mjölk och toa papper. Jag kom till kassan med
dricka, godis, mjölk, toapapper, druvor, chips till gubben, bröd och hela
kalaset kosta 300 kronor :) Väldigt dyr mjölk och toapapper som jag bara skulle ha.
 
Nå väl hem med Camilla som skall ha grillgäster :)
Nu blev det nog bra för henne kan jag tänka mig.
Hoppas hennes kväll blir bra :). Jag och min
gubbe åker till Pelleca store med ett lass till.
Sen hem  vi tittar på en film med Keanu
Reeves. Den är bra men jag tvär dog.
Jag lade mig och somna direkt, men...efter ett par minuter
fick jag sendrag igen, av kyla tror jag.  Jag har ju druckit
vatten så det räcker i dag så det måste vara kyla.
Sendrag är djupare och med bakom knät.
 
Smörjer mig med Heat lotion.
Nu skall jag somna om tänker jag.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0