Gipset av

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.28 
170711
Elenora & Ellinor
GRATTIS 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
 När man vaknar 04.30 och kan inte somna om.....
Blir man lite trött då på sig själv eller är det bara att
finna sig i detta??
 
Jag fixar lite frukost och har lite så där tysta leken att
leka, Johann ligger på soffan och sover. Men hoppas hon inte
vaknar än, Hon skall upp vid 07.30 för att åka med Camilla till Annelie.
 
Ja jag har nu ett par timmar på mig att ta det
lugnt och sen är det bara att rusa ner till stationen. Innan
dess skall jag nu läsa lite nyheter om vår knasiga och onda värld, 
fel onda människor skall det vara. För Moder Jord är en bedårande plats 
som vi människor gillar att förstöra totalt, ingen respekt ingen hänsyn bara
ego tänkande och vansinnigheter är vad människor åstadkommer.
Tranås blev av med två pizzerior i natt, de brann ner och polisen
tror att de var anlagda. En husvagn har blivit en flyt husvagns båt :) Den
ligger i Stångån Linköping och guppar. USA har fått en flygkrasch med 16 döda,
ett militärplan som har kraschat Mississippi. Norr om Stockholm i Märsta var det någon
som sköt rakt mot  restaurang ”Mingel” . Vad syftet var fram kommer inte, och inga personer
har rapporterats skadade.
 
Tranås blev av med två pizzerior i natt, de brann ner och polisen
tror att de var anlagda. En husvagn har blivit en flyt husvagns båt :) Den
ligger i Stångån Linköping och guppar. USA har fått en flygkrasch med 16 döda,
ett militärplan som har kraschat i Mississippi. Norr om Stockholm i Märsta var det någon
som sköt rakt mot  restaurang ”Mingel” . Vad syftet var fram kommer inte, och inga personer
har rapporterats skadade.
 
I Örebro vid  Lindesberg. frontalkrocka en man i 70 åldern med en man i 25 års åldern .
Den äldre avled och den yngre fick brännskador och förd till sjukhus. 
Jag funderar på att köpa en djurpark :)  En i  Junsele Sollefteå 
är till salu för ett antal kronor :)
 
Då över går jag till Facebook och ser vad som händer
där och ser till att Johanna vaknar, Camilla kommer
snart. Nu skall jag bara invänta min tid så jag
kan åka mot Södersjukhuset.
 
 
Min man ville köra mig till Sös och det tackar jag för.
Det går ju fortare och sen tog vi en lunch tillsammans.
Jag tycker det var vi värda, en lunch buffe i Tumba
centrum med asiatisk mat :)  Inte så
illa alls.
Har också kollat lite på vad jag skall göra med mina brillor
som inte vill göra som jag vill. Min båge eller skalm som det
heter på min högra sida är trasig så det går inte att skystera dom
något mer. Jag hoppas glasen passar i mina gamla bågar, dom med
hjärtat på.
 
Jag kolla in mitt paket också med vita miner som skall komma.
Det måste ju ha kolli nr på detta, så klart. Men jag går väl hem och messar
dom så kan jag säkert få det av dom, då kommer det ett meddelande på luren 
att mitt packet finns att hämta :) Så då kan jag plocka det i morgon :).
 
Väl hemma känner jag att jag inte alls har någon lust
att göra något här hemma nu. Jag tror jag väntar ett par timmar så 
jag kan bara slappa lite. Jag är värd detta tycker jag.
 
Camilla kommer och lämnar Linus och Johanna.
Jag fråga Johanna om hon ville vara hemma eller följa med.
Hon väljer att följa med mig efter middagen och bada Linus. Mamma
och pappa skall äta en middag ute för att fira in semestern :) .
 
Det gick ju bra men var lite dött då jag inte kan sätta på
deras tv, lite trögt. Jag försökte även sätta på den
där upp men det går inte heller. Jag sätter
Linus i badet och Johanna leker med
farmors telefon.
 
Camilla och Thomas kommer hem klockan 20.00, en trevlig
middag och väldigt glada föräldrar som kom hem. Ja jag
sa god natt och hej då, tar Johanna med mig hem
hon hinner nu hem och skall kolla på Luna
eller något. 
 
Jag tar en kaffe och min kvälls medicin, slappar lite på
sängen och sen ses vi i drömmarnas värld.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0