Gör en längre i dag :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.29 
170718
 Fredrik & Fritz
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
Dagen börjar jag med huvudvärk och smärta i fingrar och handled.
Det var inte vad jag ville ha direkt :) Skulle vara bra om Alvedon hjälper
lite i dag.Har mer att städa i dag och då vill jag inte ha ont direkt. Undra om
man skall bara ha en sl dag?  Nä gubben blir grinig då han vill bli klar i förrgår,
slavdrivare  :)
 
 
Nå väl jag intar min frukost och läser lite på nyheterna,
det har nog hänt en del kan jag tänka mig. Det gör det alltid
vill jag lova, bombningar och mord ute i värden är en alldaglig sak
nu mera, även hemma i Svedala är det nu mera en vardags sak.
 
Det är ju inte så moder jord vill ha det, Hon får stora sår
och till slut blir det för mycket och en jordbävning
eller översvämning är ett faktum. Så är det.
Flera skott skall ha hörts i Brickebacken Örebro, man fann en
kvinna i 30 års åldern skjuten, hon levde när hon fördes till
sjukhuset i en ambulans. En misstänkt man
är frihetsberövad.
 
En 20 årig man på träffades i vattnet i Säffle, samma man var anmäld
försvunnen i fredags, polisen rubricerar händelsen som olycka.
En 70 årig MC förare körde rakt in i en Husvagn och
skadades svårt utanför Karlstad, han avled av
sina skador.
 
Om man är ett stort fan av Star Wars fixar man bröllops temat i dess anda.
Tommi och Jenny gjorde allt de kunde för att ha detta tema på sitt bröllop.
I lördags gifte de sig i S:t Nicolai kyrka i Halmstad. Vilken kul grej :)
Detta var dagens summering om lite från Aftonbladet.
Mer elände går att titta på själv :)
 
Min dag fortsätter som det börja med en kaffe :)
Lite koll på FB vad som har hänt, och där hittar jag en bild
på mina barnbarn i Ärla, och Nea frågar om jag missa vad Joline
håller i och ja det har jag, ser inte riktigt vad det är.
Skogs utflyckt
Titta själv det syns inte så bra och jag fundera hela förmiddagen,
Dinosaurier tand?, en drake? Nä jag vet inte kan inte komma på något
vettigt. Så mamma Nea berättar att det är skelett från ett djur och andra benbitar.
OK Jolin kommer nog bli en sån där arkeolog :)
 
Hon är väldigt naturnära för att vara ett barn i 2000-talet :)
Annars är ju dessa barn lite data nördar, men det är väl lite vad man
sätter i handen på dom, Jolin har alltid varit lite naturbarn. Men det är inge fel
på data nördar heller :)
 
Ja ja min dag går vidare och här kom Wilma till oss, hon lägger sig i solen
och njuter av värmen som kommer på henne. Det är ju inte klokt vad
hon älskar värme och sol. Jag har en dag där jag skall skura
olika saker, så som kontakter, uttag, pappershållare och
massa annat.
 
Gubben lägger på ett kol och är i full fart att måla så nu är det bara 
sovrummet kvar, lister och allt är på plats skura fönster karmar och dörrar,
skåps hyllor och annat skit. Det finns nog att göra vill jag lova. Men man kan känna
en liten seger snart, det är inte så mycket kavar.
 Vad är klart???
Sovrum ett klart
Lilla hallen klart
Sovrum två på börjad
Stora hallen klart
Sovrum fyra klart
Kök klart
Matplats klart
Duschen klar
Gubben jobbar i vardagsrummet
 
Lunchen blev en äggröra med bacon och sallad.
Vi fortsätter att städa och plocka och städa, 
Camilla med familj kommer över en
stå fika med dom och det
var mysigt.
 
Fortsätter och målar i vardagsrummet.
Det blir bra detta och om ett tag är allt klart.
Då kan man göra något annat. 
 
Vi blev bjudna på middag hos Camilla, skönt att slippa stöket
här i vårat kök. Det är lite rörigt här nu. Och det kan
behövas andrum kanske. Känner att jag blir lite
galet arg måste jag nog säga.
 
 
Nå väl då är det mot Brinken och lite mat.
Kyckling tacos så gott, och här sitter vi och njuter
av Camillas goda mat. Jag hoppas att efterrätten är lika god 
den har Linus gjort nästan alldeles själv.
Kaffe och rulltårta
Den ser perfekt ut och den smaka som en
jordgubb´s dröm helt fantastiskt gott.
Han kanske skall bli bagare när
han blir stor.
Så blir klockan lite så där att Linus skall gå ner i
varv innan sängen, bada, läsa saga och helt
enkelt bli lugn och fin, vi far hem jag är
trött och behöver vila. 
 
Klockan är åtta så Miami CSI börjar 5 över så det
vill jag se innan jag lägger mig. Det blir nog lite annat 
i morgon istället för måla och städa. Kan vara skönt med 
något annat.
 
Nu skall jag sova eller kolla på tv från sängen.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0