Gör något skoj

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.28 
170715
Ragnhild & Ragnvald 
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
 Jag har nu en hel lördag att göra till den bästa lördagen :)
Hur jag kommer att förvalta den kommer du att
läsa här och jag hoppas det är en normal,
lite rolig och min dag bör det ju bli.
Min frukost kommer på
beställning och det
är så. 
Njuter en stund av den samtidigt skall jag kolla in lite
nyheter, vad har hänt i stora världen?
 
Brittisk polis har avfärdat fem terrorattacker på fyra månader.
Bra jobbat kan jag säga, hoppas du håller med. Då är
det en våldtäkt i Barkarby som polisen blir kallad
till i fredags kväll. Det skall vara tre killar
mellan 15 - 20 år, hallå vad gör ni??
 
På Honolulu brann ett höghus, tre döda men
dödssiffran kan stiga. Fler människor
saknas.. Kronprinsessan blev
hyllad av Svenska folket
i går.
 
Estelle var nog den som fick alla blickar på sig.
En charmig och söt flicka kramar sin 
mamma efter alla hyllningar.
Hård debatt om löner
till soppgubbarna.
 
Det är lite så att våra löner trissas upp och blir ohållbara på sikt. 
Debatten om vad man skall känna är ju sinnes sjukt. Alla
undersköterskor som knappt får en hundring extra
vid löneökningar. Sjuksköterskor som också
är värd mer lön, Det finns många som
är värda högre lön men får 
ingen höjning.
Soppgubbarna har en hög lön det vet jag, det är
säkert bra men var ligger taket?? När
är man nöjd??? Eller blir vi det??
Tror inte det vi har ju taskiga
förebilder, politikerna.
 
Luleå fick en stor rubrik, en man i 50-års åldern 
har hotat en kvinna med ett vapen. Mannen
är gripen. En industribyggnad i Båstad,
natten till i dag har polisen skjutit
sönder gasflaskor
 
Skottlossning i Malmö, en man påträffas blodig.
Med detta avslutar jag denna nyhets
genomgång på dagens nyheter
från Aftonbladet.
 
En kaffe på detta och så skall jag packa lite till.
Har fått iväg tre vita bokhyllor, två kartonger en IKEA påse
en kub med massakort. Det är ett enormt packande. Gubben  går
och muttrar om att jag spacklar för mycket och det är jobbigt att slipa...
Jaha du kanske skall göra resten själv då....!
 
Nä lite lunch på detta så skall jag klara mig hoppas jag.
Det är trots allt viktigt med mina mellanmål.
Camilla ringer från ett soligt Karlskrona,
hon och familjen hälsar på Ellie
och Fredrik.
 
Ja det var skoj att höra att dom har det bra, jag har åska med
redigt brak hoppas jag. Det jag har hört nu är ju fisigt, inget att
skryta med. Två små små knallar. Kom igen nu
braka på en smäll för hela världen :)
Det är så friskt i luften efter ett
redigt åskväder
 
En dusch sitter bra här nu så vi kan gör oss 
i ordning för en kväll på Heron. Vi, jag och gubben
skall på middagsträff och bio med Kim och Lillevi.
Det blir ju kul :)
 
Trodde jag skulle få erbjudande att komma och fika hos någon,
känner att mitt hus inte är så...roligt att vistas i. Men ingen som ringer :(
Jag skall planera en resa till Uppsala till Lollo, kan vara kul att komma
dit det kommer vara sista veckan i juli tror jag.
Gubben är ju hemma en vecka till så då vill jag nog vara med han,
kan ju vara bra tror jag :)  Vi meckar med lägenheten hela tiden,
När han börjar jobba skall jag färdigställa alla rum med städning.
Sen är vi klara :)
 
Nu har vi varit på Bauhaus och fixat färg och krukor till
mina blommor dom jag måste sätta om. När man kommer upp på 
sjätte våningen kan man inte hänga blomlådor på balkongen det är
då helt förbjudet.
 
Vi åker mot Heron nu så kan vi säkert hitta på något
medans vi väntar på sällskapet. Det blir en koll på
Media Markt och sen kommer dom. Vi går
och äter så är det klart.
 
Nu har vi lite tid innan bion det är ju bara att fördriva tiden.
Det är en killa där som målar en läcker bild.
Kolla här. 
 
 
 
 
Så nu är det bio vet inte om jag skall skratta eller gråta,
Men Bumel Bee är så fin, så bara han att jag tror
jag är över kär i honom. Han är så bra
i denna film och han räddar dagen :)
Jag skall se den igen det är en sak som är säkert, jag
bara älskar filmen sitter två och en halv timma
på helspänd. Och så kommer han in i filmen
som en liten humla :) Han är så fin min
gula fina Bumble Bee.
 
Tack för sällskapet igen och nu skall jag hem.
Trött och tycker väl att livet är lite roligt ibland. Just nu 
har jag en sådan enorm längtan efter min mamma, hon är
så saknad just i dag lite extra mycket.
 
Jag vill bara ha ett kort besök av henne, en kram,
en fika, lite skratt. Det skulle sitta bra. 
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0