Gubben fick jobba i dag

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.29 
170720
Sara 
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT 
  
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
Då är jag på en ny dag och små startar den.
Det är bara en vanlig dag med lite  meka saker att stå
i och fixa.  Men nu skall jag börja från början och inte rusa
iväg på förhand. Så vad startar jag dagen med???
Ja vist frukost.
 
Medans jag intar denna läser jag då lite nyheter.
Som vi vet är vården av idag 2017 väldigt dålig. Då är det stor kris
på BB över allt näst in till. Stort tryck på BB i Stockholms sjukhus.
Och det är full lagt överallt, gravida kvinnor körs till andra län
för att föda. Så skall inte vårt BB fungera. Vad politikerna
gör? Det snackar och stora ord blir det men väldigt
liten verkstad.
 
Mordbrand i Göteborg, en mamma och tre barn har hittas efter
en lägenhets brand. Polisen misstänker att kraftigt våld har
används på offren innan branden bröt ut. Detta är ju
helt sjukt.  Ett Schweiziskt par, Francine & Marcellin
Dumoulin har varit spårlöst borta i 75 år. Nu har
de påträffats på 2600 meters höjd har deras
kroppar hittats. Kropparna har bevarats i
isen och många detaljer är bevarade.
 
En bil har voltat på väg E45 utanför Göteborg i natt.
Två personer förda till sjukhus. En kropp har på
träffats i hamnen i Trelleborg.  Ingen identitet
är fastställd. Nu skall vi rösta fram årets
artist till Rockbjörnen.
Så slutar jag min läsning av Aftonbladet i dag.
Nu skall jag säga hej då till min man som skall jobba
med en av sönerna och jag skall också passa på att handla i
centrum och plocka upp Juhani som skall måla sitt rum.
 
Jag tar och lämnar min son ett tag så han får fixa med målningen.
Jag tar en kaffe med semester firande Camilla och Thomas.
En skön stund att bara sitta och slappa det är var
som skall göras. Efter lite snack och koll
nyrenoverad WC tar jag mig
hem för att peta i mig lite
lunch.
 
Juhani är färdig för i dag och känner sig nöjt tror jag.
Men det är mer kvar där vill jag lova. Jag har
hjälpt honom mer att skura fönster
fodret, så inte vitt.
 
Jaha nu är min gubbe hemma och då skall vi allt flytta på akvariet.
Men det är satan så tungt, och här kommer min son Juhani
till vår räddning. Det är bara att tömma så mycket vatten
som bara det går. Mina ciklider är ändå bara på botten.
Där kan dom ligga ett tag och nu flyttas dom.
Det gick bra, har aldrig sätt så fega
fiskar dom vågar inte komma
fram.
 
Det är bra där dom står nu. Ja Ari flyttar på soffa så
han kan måla den väggen. Vardagsrummet är snart klart.
Känns bara bra och det är ändå lite skönt att ha allt gjort. Nu
kan dom  snart komma och titta på lägenheten.
 
Våran middag gick så fort att fixa och sen bara njuta av allt gått.
Kyckling och wok grönsaker lite sweet sås och nudlar.
Vilken middag för mig och Ari :) Det är så gott.
Skulle ha suttit fint med lite vin, men inte
har jag något vin inte, gubben tog
lite öl  så han fick njuta.
 
Jag slappar på soffan och funderar lite på hur jag skall
fördriva kvällen? Jag tar lite Dr. Phil och
Miami det blir så bra så.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen  
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0