Helg dag... eller :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.27 
170709
Jörgen & Örjan
GRATTIS   
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
Jag kom på här på morgonkvisten att jag inte
lade ut bilderna på mitt besök i fredags. Det
var så dåligt av mig :)
Lunch, Hayli, Nea och Joline
Lunch Joline och Johanna
Lite kortspel med Joline 
och Amanda
Haylie leker modell :)
Hon har tallang
Helt klart
Ukki´s bil är stor nog att leka i.
Dessa två tycker det :)
Tur att han gjort den ren :)
 
Det var en bra öppning av en söndag tycker jag.
Jag känner mig relativt utvilad och jag känner att jag kan
små peta i saker i dag :)  Det är ju skönt att starta dagen nästan på
topp och då får jag mest gjort.
 
Min frukost kommer in mellan intagningarna på
korten så den är i full gång. Skall titta lite på nyheter om
det är något jag skall nämna till dig eller om det bara är tråkigt. 
 När man arrangerar festivaler så skall alla flickor gå på denna
festival utan att någon skall kladda eller rent av våldta någon av tjejerna.
Det finns mammor och pappor i landet som tycker att det är kul att deras flickor
går på stora festivaler för att få  uppleva live musik. 
 
I dag är det långt ifrån den tid på 80,90 tal när alla världsartister stod i kö
för att komma hit och uppträda, man gick på konserter och hade kul och
njöt av musiken. Det var inge som gjorde något, man var där för
en sak, dansa,lyssna på musik och ha kul. I dag slår jag upp
tidningen och läser....
 
Sexofredande på Pace and love festivalen.
Men det är inte så det skall gå till, vad är det för sjuka
killar som måste göra detta? Jag klassar dessa killar i nivå pedofiler.
Ja det är starka ord men låt alla flickor va......
 
Nä nyheterna i dag kan jag lugnt lägga åt sidan för
jag vill inte bli arg eller upprörd över dessa saker som händer nu.
Jag återgår till att titta på vad mina vänner på FB har för sig och sen kommer
dagen att rulla på :).
 
Vad skall jag ta mig till i dag???
Ha ha ha Ja jag vet i alla fall vad jag skall göra.
Det är ju så att jag måste måla färdigt överallt där jag har
börjat så det blir klart.
 
Dagen går och ja nog är det massa att göra, gubben åker
en sväng till förrådet med lite saker. Jag packar och slänger massa.
Sen skall jag måla i köket :) Gubben kollar in rum två för målning. Det är
massa saker som skall fixas. Det blir inte så kul när allt kommer om kring.
 
Lunch fixar gubben en omelett med lök och andra saker.
Och vi kollar lite på en film, Arthur den var bra tycker jag. Tur
att man gillar riddarfilmer.  Men sen är det bara att jobba på igen.
Har ju massa målning kvar. 
 
Gubben ruttnar igen, tycker inte det är hans sak att ta efter skador
från våra barn :) Ja ja nu skall vi flytta och det är bara att bita i det
sura äpplet. Lägenheten har sett allt för många barn här.
Men den blir allt duglig sen :)
 
Har tyvärr inga bilder på katastrofen men kan nog fixa det i
morgon. Då är det mer som är klart :) Det är lättare att sätta upp
bilder på det som är klart. Och i morgon blir det mer. Så då är det bara 
att njuta av middagen nu då, fläskfilé med potatis. Brun sås alla Ari.
 
Nu skall jag bara ta det lite lungt för att sen komma till ro i sängen.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0