Jag går vidare i mitt liv.

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.27
 
170703
 Aurora
    GRATTIS  
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
I dag när jag vaknade blev jag helt slut.
Min dröm har jagat mig. Jag var på en jätte konstig
loppis. Mina klasskompisar från Gullstensskolan var där,
men orsaken att jag var tvungen att gå dit var att mina byxor
var borta och jag hade stringtrosa på mig och sen både tröja och
en svart jacka. Hur konstigt som helst, jag köpte ett par mysbyxor i storlek
xxxxxL  tror jag för dom var apstora. Ha ha ha ha
 
Vi skulle även gå på bio där men man skulle ha ett
speciellt kort och det hade Camilla och Nea.
 Men inte jag, så vi fiffla lite så jag gick
på Nea´s kort också :)
 
 
Vakna av att det där var ju sjukt.
Så jag går upp och fixar frukosten i stället.
Skall njuta av den och läsa nyheter. Det kan vara ett
späckat Aftonblad :) Jag vet en nyhet i alla fall det kommer jag till sen.
 
En lägenhets brand i Ulvsunda utanför Stockholm har under natten inträffat.
Rökdykare har träffat på en avliden. En stor Knarkboss i Brasilinen
har gripits, det är Luiz Carlos da Rochas .
Massa pengar smycken och andra värde
saker har hittats i samband
med tillslaget.
I Malmö i natt har tre personer skjutits, 
Jag sen är det om Messis bröllop och att hans
mamma har en vit klänning på sig Tabu ingen vit klänning
mer en på bruden det vet alla utom mamma Messi .
 
Post Nord är i blåsväder då de har "tappat" bort en bil motor.
Elton John var på Grönan i går och 17000 var där.
Dock inte jag eftersom jag renoverar min
lägenhet. Det tar tid med en arm.
 
Mitt på dagen i går fick polisen i Haninge larm om ett rån mot
en guldbutik. Fyra svartklädda män skall ha flytt ut och försvinner i
en svart sportbil. Detta fick jag reda på redan i går då jag hämta en som
jobba i Haninge. Och här slutar nyhets resumén :)
 
Dagen är lite mycket att stå i och det kommer säkert att
hända massor jag har ingen aning än vad som komma skall.
Så då är det ett tomt papper jag startar min dag med.
 
Och nog blev det hej och hå på allvar direkt. Jag
och Juhani åker till Pellican store för att
hyra ett utrymme 7,5 kvadratmeter.
Det blir canon. 
Ner till Willy och få handla ost, mjölk och annat.
Lite lunch på donken, kan alltid bli bra.
Men när jag kommer hem på
parkeringen blir det en
katastrof.
 
Jag tappar drickan på marken och allt flög ur.
Nu vet jag att några som vet hur jag blir
när jag brinner av totalt blir.
Jag sula läsken till Kina.
Så jag var redigt slut
när jag kom hem.
 
Vi åt och han kom på att han skall gå ut med en kompis i dag,
hur tänker du nu du skulle ju måla va fan... men gå du jag
fiixar själv. men tyvärr i dag fixar jag inte alls. Jag har
så ont att jag till och med ringer till VC.
Nu är det bara att hitta ett lugn och så somna jag på soffan pang.
Hur kommer det sig?? Har jag ont ? Ja det kan man lugnt
säge. Är energin totalt uttömd?.. Ja det också.
Slut som människa och det är så jobbigt.
 
 
Jag får ett samtal från Lillevi, hon och Kim vill komma över på en kaffe.
Ja det kan ju gå men det är rörigt och stökigt Hugo. Det är OK
Säger dom, så jag sätter på kaffekannan. Och jag har
lite sällskap några timmar.
 
Jag åker ner mitt i hagelstormen som kom till Solbo och
Linus dagis. Plockar honom eftersom han fråga i
morse. Hans mamma skall lägga ett golv till
mig. Så hem igen där Lillevi och Kim
är kvar. Det blir lite mer kaffe sen
dyker Ari upp och det blir
mer kaffe.
 
Nymålad vägg och dörr
Nytt golv
 
Camilla kommer fem minuter innan Thomas, sen sätter dom fart och
golvet är klart på en timme och fint som fan blev det. Jag fixar
middag och bjuder Kim och Lillevi också. Huset fullt 
med folk. Många magar att mätta och det
blir så bra. Jag tycker det är kul
men jobbigt för att det inte
är städat.
 
Nu börjar folket dra sig hemåt, Wilma åker bil med Camilla,
Linus åker moppe med pappa, med en hjälm på sig
så klart. Även Lillevi och Kim åker hem så 
det blir jag och gubben kvar hemma. 
Flytta lite låder in i det
färdiga rummet.
  
Juhani och Ashani kommer runt åtta så de skall äta 
och ha lite kvälls mys. Ashani har jobbat lång pass i dag
drygt 9 timmar. Men det blir pengar så det är ju det som räknas i
slutändan. Juhani skall ligga i lite och fixa ett jobb som han kan behålla en 
längre tid. Hård konkurrens är det och det vet vi, men snälla.
 
Då är det äntligen väll och jag skall hitta en plats att lägga min trötta kropp på.
Kan vara svårt att hitta men det är inte något som jag tar större notis om.
Fixa skön kväll och sova sött. 
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0