Jag har tvätt i dag :)

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.27 
170708
Kjell
GRATTIS  
 
 
DAGENS CITAT 
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
Efter en något tuff natt med sendrag och ut slagen så har det
varit en bra natt så det skall väl jag inte klaga på. Min dag
börjar med en bra frukost.
 
Jag kollar film med Ari och dricker kaffe. 
Det är väldigt tidigt och man behöver inte 
göra något mu. Klockan är ju inte ens sju
på morgonen.
 
Men sen är det väl lite som skall hända, jag plockar
upp Juhani i centrum. Han skall komma och hjälpa sin
pappa med att ta över lite kartonger och kastar massa annat.
Det är ju bra att han kommer hem och hjälper till. 
Nu har ju tvätten också börjat där Juhani också hjälper till med.
Vi får in en lunch mellan kartonger och tvätt, snyggt jobbat.
Det känns ju att det blir bättre plats och det känns ju bra.
Men inte fan är det skoj inte. Jag har en lätt panik
och känner att detta är satan så jobbigt.
 
Jag är tvungen att köra Juhani till Tumba järn.
Han skall köpa en bult sax. Hans fru har lagt alla
viktiga saker i skåpet och stängde låset, han skall åka
till hennes jobb för att klippa upp låset, det går nog bra.
 
Jag far hem när han far mot Handen.
Jag är trött och har ont i min hand inget skoj alls,
och nej jag har inte gjort något som skall påverka min
hand. Jag får använda den till lätta saker. Den skall ju inte vara
stel det är ju saker den kan göra.
Gubben blir lite irriterade och känner att det bör kastas
mer men hallå jag har kastat alla böcker, massa kläder, massa
plast och massa anat. Vill han egentligen att jag skall kasta hela huset eller??
 
Nå väl sur blev han när jag inte ville ha pommes igen.
För det hade blivit så lätt med middagen då.
Ja jag kan fatta det men jag vill inte
ha pommes.
Han fixa middagen och jag har dött på soffan.
Totalt utpumpad och trött, jag väljer att inte göra något
mer i dag men han vill göra mer han har två veckor på sig
att göra så varför sån stress?
 
Det blir lugnt sen och jag kan slappa lite.
Han slappar också och somna vi vakna 01.00 och han
var pigg och kan inte somna om. Så han spelar säkert ett par timmar,
jag flyttar över min kropp till sängen och nu skall jag sova :)
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0