Nu är det jobbigt

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.26
170702
 Rosa & Rosita
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
Jag titta på klockan första gången 05.20, tänkte nej nej. 
Somnar om och drömmer intensivt om barn och 
att rädda dom...Konstigt mins bara fragment
svårt att sätta i hopp pusslet.
Går upp 0625 och börjar fixa
min frukost, ingen ide att ligga kvar känner
jag. Så fram med skol, smör, ost, fil, smörgås flinger,
glas, vatten, medicin och vattenflaska. Då är allt klart...Nä
ha ha nä mitt kaffe  koka ny. Så nu är allt klart då kan jag starta
med att läsa nyheter.
 
Norr om Stockholm i Rissne har polisen fått in
larm om en skadad person, den skadade förs till
sjukhuset där de skadade avlider. Polisen rubricerar
brottet som mord.
 
På Ågesta vägen i höjd med Farsta har en krock ägt rum.
En person satt fast klämd i sin bil. Minst en person till sjukhus.
Sen är det ju Trump, att USA nervärderar sig så illa med en sådan människa.
Sandlådeleken fortsätter med ord krig på Twitter....
 
Trump´s egna ber att han slutar men han fortsätter som en 
bäbis, Trump angriper två programledare Joe Scarborough och
Mika Brzezinski, han kalla dom "galna" och "dum som en sten".
 
I Bjur var en villa övertänd och mannen i huset lyckades fly ur lågorna.
Natten till söndagen.  Zlatan skall ju byta klubb och nu haglar anbud från massa
klubbar in även från Brasilien. Undra vad Zlatan hamnar :)
 
 Bråvallafestivalen ligger i en kris grop, det diskuteras att den skall
läggas ner på grund av alla rötägg som kommer dit och tafsar,
våldtar, trackar flickor i publiken. Helt sjuka idioter. Förstör
sådant som är kul, festivaler med massa musik är ju
Skit kul, musik i ens liv är nödvändigt för ens
ego och välbefinnande.
 
I Borås brann det i en ICA-butik.
Tydligen skall någon hällde brännvätska på
en hylla och tänt på. Ett hotell fick 15 rum
som inte går att använda på grund
av rökskador.
 
Slut på nyheter för i dag.
 
Gubben kom upp och tar sig lite frukost.
Han sätter sig på soffan och kollar på Star trek
serie på Fox. Ja jag tar mig lite kaffe och smörgås.
Funderar lite på vad som skall göras i dag, Behöver
verkligen få bort kartonger så det blir tomt och
lättare att jobba.
(Inte min arm)
 
I dag har jag satan så ont vid mitten där skruvarna sitter på min arm.
Det är helt galet och helt otroligt. Varför??  Jag har inte
någon lust att ha ont nu. Så tragiskt det känns
inge bra.
  Och inte nog med detta nu har min panik ångest börja ge sig
till känna, hur i helvete skall jag klara två månader på en
byggplats?? Finns inget som hälst ställe där jag
kan bara vara och andas. Nu är det illa.
 
 
Jag har målat lite tamefan överallt.
Packat lite här och lite där, massa kartonger
överallt och färg pytsar, penslar , spackel och dam
överallt är det damm. Jag mår så pissdåligt nu så jag snart
kommer att ta rengöringsmedel eller kloren  på mig själv igen. Hur
skall jag  stå ut??
 
Jag och min man åker till Bauhaus och köper färg,
roller, långt skaft till roller,'täckpapper, kniv, vinkel mått,
Och en present till Jolin :) Det blev en lunch där också. Korv med bacon.
Hem med allt, gubben släpper mig vid Cirkel K, skall möta upp Camilla.
Vi skall promenera och se till att hon och jag kommer i gång
med lite träning. Linus är på hugget och springer
hit och dit. Vi hinner till Wach car stället
precis  där man kan gå upp till
mig.
 
Då stannar Wilma inte ett steg till hon bara ligger där.
Rör sig inte hon bara tog slut. Jag och Linus hämtar
bilen och jag åker på gångvägen för att
plocka upp henne.
Kör till Willys, Camilla skall handla till middagen.
Sen är det bara en korv i Solbo. Nu kör jag 
hem dom Wilma är lite bättre lägger sig 
på verandan och vilar vidare.
 
Jag kör hem och kollar var Ari gör, han har fullt upp med att
måla väggen en gång till. Så det är ju bara bra att ett rum blir klart.
Hoppas på hallen och toan också. Men tydligen inte i dag. Allt är segt och
jobbigt. Men det blir fint.
 
Jag och Juhani skall plocka tjejen i Haninge.
Vi åker där vid 16.30 . Går ju rätt lätt att hitta dit
Står och väntar när en polisbil kommer och skall på 
utryckning. En bil hindrar den och det blir lite tumult  där.
Lite kul att se att även polisen blir irriterad på bilister som inte
kan regler.
 
Men så kommer Ashani, hon är en glad skit :)
Vi åker hem och skall plocka min man hemma, middag hos Camilla.
Det är skönt att slippa laga mat i mitt kök kan jag lova. allt är så stökigt.
Kommer hem vid 20.00 tiden och nu väntar en dusch, jag skall njuta med lite
TV och bara vara en stund.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0