Och nu är det ...Söndag

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.29 
170723
Emma
GRATTIS  
 
DAGENS CITAT  
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
Då är det åter en morgon för mig jag har väldigt jobbigt med
att få sova länge på morgonen eller så är jag bara en sådan
människa som aldrig kommer sova längre än sju eller
möjligen sju trettio :)
 
Hur som helst är det bara att ta dagen som den är och börja med
det jag alltid gör min dyrgrip, min härliga stund  där jag får
påslag av energi som skall vara startskottet för
min dag. Min frukost.
 
Medans jag intar den i lugnt tempo skall jag över gå till
lite nyhetsläsning. Det var inge spännande här heller.
I dag kommer nog renoveringen vara helt stilla.
Vill inte flytta på något, skura något,
måla något jag vill inte göra
inget alls.
Camilla ringer och frågar om jag vill kolla på när Linus spelar boll.
Ja det är OK har två saker att göra först :) Ett åka till Willys och handla.
Allt de vanliga mjölk, bröd, och och ingefära. Jag måste ha min dricka den är
viktig på morgonen. Och efter som jag plockar Juhani vid centrum kan han bära till mig.
 
Två; skall skala, riva, pressa och fixa ingefäran, citronen,
apelsinen och äpplet. Det skall ligga i vatten en timme drygt
där ja då så nu kan jag åka till Kassmyraskolan och titta på när mormorskille
sparkar boll. Men när jag kommer dit är det tyvärr inte så skoj. Camilla är as arg, Linus är arg.
Vet ni jag kör hem er då kan ni gå på varsin våning och lugna er. Det låter som en bra lösning.
 
Väl hemma så blir det mer pannkaka, och snart kommer gäster.
Det är inte så roligt att det är tjafs. Jag hoppas att det lägger 
sig så det blir lugnt, inge skoj att höra skit tjafs mellan
barn och föräldrar.
 
Sen har jag också haft ett samtal med Jolin.
Hon ringer och säger till mig exakt så här;
>Hej farmor, vet du du gillar inte mig<
Mitt svar blev > vem säger det<?
Pappa fniss jag skall få 100
kronor om jag så så
ha ha ha ha
 
Mycket roligt Herr Jimmie, du vet att jag inte gillas detta.
Min son sitter och skrattar i andra ändan och tycker
att han är kung Louie bäst i skogen :)
 
Vi bestämmer oss för att nästa söndag skall vi vara i Ärla och Eskilstuna.
Och på freda skall jag träffa paw patrol med Linus. Så det kommer
vara skoj. Hoppas att vi får bra väder båda tillfällena.
 
Min dag nu efter lunch är med Juhani. Han är hemma
ett tag till han skall till sin fru vig 17 tiden. Arbets
intervju i morgon, hopp jag det blir bra.
 
Han spelar och visar mig sitt krigs spel inte skoj.
Min man har åkt till sin kompis Stefan
och kommer väl hem lagom till
middagen kan jag
tänka mig.
 
 
Då är det middag, lasagne, inte hemmagjord jag är för lat.
Men jag är ensam min man är inte hemma. Så jag får
äta själv och tyvärr blir jag sur. Lika dant i går.
Jag har inget sällskap.
 
Han kom där runt 18.30 han åt sin mat och sen var det bara 
hans spel igen och jag sitter ensam och kollar TV.
Tråkigt liv just nu...Ja det är det jag vill ju
ha lite sällskap jag också.
 
Han skall jobba i morgon så....nu är det trist söndag kväll och inget att titta på
Jag kan lägga mig i ett varmt bad kanske det kan ju vara bra.
Bra mot ledvärken. Tror jag gör det.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen  
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0