Och så blev det massa jobb

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
 
V.26
170701
Aron & Mirjam 
GRATTIS 
 
DAGENS CITAT
 
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
 
Först vakna jag klockan fem, vill inte gå upp nej tack.
Sen vaknar gubben vid 06.30 och väcker mig.
Han vänder på röven och somnar om 
medans jag inte kan somna om.
Det var snällt gubben tack.
 
Jag går upp och fixar mig en frukost, läser nyheter.
Vilket inte var så toppen. här är ett ax av
dagens läsning.....
 
Det skall ha skett en våldtäkt under konserten med
Håkan Hellström på Bråvallafestivalen. En tonårs flicka skall
ha hållits fast och blivit utsatt. Vilket svin...hur tänker man eller är det så illa
att dom ingen hjärna har??
Trump är på krigsstigen mot nord korea, hur det slutar
vill inte jag gröta i, kan bli så illa att hela världen får ångra det.
Trump skall nog inte vara så hetsig. Kan ju bara sluta på ett sätt anser jag.
 
 
En tjej fiska upp en helleflundra på över två meter, 
Snacka om bjässe, kvinnligt rekord blev det
en plats i Aftonbladet också.
 
Paul och Anna Anka är nu klar med vårdnadstvisten,
Givetvis vinner Paul, han är ju mega star.
Men hoppas hans son hinner komma
upp i ålder innan han kastar in
handuken.
Paul är ju 75 är men han ser ju rätt pigg ut :)
Det är lite synd om  Ethan, han har rätt
till båda sina föräldrar. Hoppas det
kan lösa detta att Anna  får
träffa sin son.
 
En läkare klädd man har skjutit på ett sjukhus i Bronx.
Polisen skall ha skjutit honom, en dog och fem skall vara skadade.
Det skall vara en före detta anställd som skjutit mot gamla kollegor. Helt
bäfengt.
 
1939 övergavs komplexet, nu kommer Hitlers lyx hotell
att dr till sig massa nya turister som vill sola och
bada.
 
Jay-Z och Beyoncé har namn givet sina tvillingar
Rumi och Sir. Nja det är ju ryckte men jag hoppas att
barnen får andra namn.
Premiären för allsång på Skansen blev inte så stort som alla trodde.
Så en tuff utmaning för Sanna Nilsen att styra i hamn. Jag tror
dock att hon fixar det. Hon är ju en finslipad
artist.
 
Zlatan är ute och trixar med bollen redan nu, det kan inte vara OK,
anser jag att han borde ta det lite lugnare. Han vill ju spela
boll ett tag tag till då skall man nog ta det lugnt ett tag.
 
I Norrbottens tingsrätt på går en rättegång på fem män.
De har tjuvjagat rovdjur - som hetsats och plågats
innan de dött, enligt åtalet.
 
I går var det rusning till banken för att växla in de gamla pengarna.
Jag fattar inte sporten i att stå i kö flera timmar för att lämna in 
gamla pengar. Nä jag lär nog hitta en eller annan
peng nu när jag packar :)
 
Så tar nyheterna slut och jag övergår till FB.
Här kan det också ha hänt grejer. Här är
det ju aktivitet som vanligt.
 
Lite tapetrivning och målning, Ari målar och fixar även
dörrar, det blir väldigt fint. Har lite kort och det
skall nog komma upp tycker jag.
 
 
Lunchen fixar Ari som vanligt och jag häckar jag på soffan.
Det är ganska skönt. Juhani och Ashani fixar i köket vid
matplatsen. Här skall tapeter ner och målas lika så
panelen.
Dagen går och jag känner att mitt gips har flyttat sig en aning.
Av med tape, lindor , gasbinda och så skenan. Oj det var
skönt lite knöligt har det varit, och jag har gropar
på hela armen hoppas det blir lättare nu.
 
Jag tittar på Spindelmannenoch sen kommer middagen serverande av gubben.
Jo jag har en go man som tar hand om mig när jag har ont och det är
skönt. Men vist har vi våra stunder av irritation. Men dom kan
övervinnas av bra dagar.
 
 
Lite film på kvällen efter en omgång målning.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen
 
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNI
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0