Oj sista dan i juli

 
SUPER  FARMOR BLOGG  
V.31 
 
170731
Helen & Elin 
GRATTIS  
 
 
DAGENS CITAT   
VÄLKOMMEN Till MIN DAG  
Det är sista dagen på juli månad och det är ju inte så kul,
varför? ja sommaren tar snart slut. Och det gillar inte jag, jag
vill att det skall vara sommar länge väldigt länge. Men allt bra har sin
tid så  det är väl bara att acceptera.
 
Det är en ny morgon innebär ny tid för min frukost och
att njuta av den medans jag läser nyheter och vår bombade värld.
Så det är vad jag gör nu. Och om jag hittar något som är väldigt bra eller
super  idiotiskt talar jag om det.
 
Nä det finns inge som är att ta upp. Jag känner att det är som vanligt med
bara eländes skit ut i världen. Jag tycker att det inte är så kul att bara
skriver om massa skit och elände. Jag satt ett tag och kolla igenom
nyheterna.
 
Då skall jag ta mig ner till tvättis och har lite att göra de.
Jag vill bara få skiten ur världen så jag kan fixa
med lite annat. Jag vill inte tvätta med det
tillhör ju de vardagliga att fixa med.
 
Lunchen blev lite pytt och det är ju OK.
Jag går sista gången ner till tvätten
och ta upp allt det är klart 13.20
Så då kan jag ju handla.
 
Jag tar Bee till Willys, jag skall panta lite så jag kan städa balkongen och
se hur jag kan fixa där. Jag skall handla kaffe, mjölk, potatis, bröd, frukt,
fil och annat. Jag fick i hopp 90 spänn på panten och det var väl inte
så illa. Jag blir glad att det var så mycket. Det jag handla gick
på 600 något så det blir ju lite så med en tom kylskåp.
 
Hem igen så blir det bara att vara sig själv och att inte
göra något. Det kan också vara nyttigt till mig. Det
är ju bara att slappa, kolla på TV och det  är
så bra.
 
Gubben kommer hem och klockan är redan 16.45 ja ja men
maten är inte riktigt klart men det gör inget jag tittar lite slött.
Jag känner att det luktar lite bränt, nej inte maten....
Nä det är bara såsen som koka över och
bränner botten på ugnen.
 
Han skall på toa och jag käkar redan han får ta mat när han kommer ut.
Gott potatisgratäng och oxfilé alltid gott. Nu kommer Dr.
Phil som jag då tittar på, gubben kollar film på datorn.
 
Det är nu kväll så jag tar mig en kvällsmacka med mjölk.
Det blir gott till magen. Så kommer jag tillbaka
i morgon. Suss gott.
 
Alltid så kul att just du är här.
Tack,vi ses igen     
HAKUNA MATATA,
Det är ord som är bra.
SUPER GRANNY

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0